Technical Specifications Type 2.0L DOHC i-VTEC+PGM-FI Car name Honda LA-DC5 Transmission 6 Speed manual gearbox, FWD Dimensions(LxWxH)(mm) 4385 x 1725 x 1385 Wheelbase (m) 2.570 Tread front/rear (m) 1.490/1.490 Ground Clearance (m) 0.130 Engine Engine Type K20A Cylinders/valves Watercooled IL-4 Fuel type Unleaded premium gasoline Piston displacement (cc) 1998 Bore and Stroke (mm) 86.0 x 86.0 Compression ratio 11.5 Fuel system Honda PGM-F1 (Electronic Fuel Injection System) Fuel pump Electromotive Fuel Type 100 RON Fuel Tank capacity (L) 50 Performance Horsepower output 220ps(162kw)/8,000rpm The maximum torque 21.0kgm(206Nm)/7,000rpm Min. Turning Radius (m) 5.7 Max speed 146mph (235kmh) VTEC interfere point 6000rpm Redline 8400rpm Acceleration (0-60mph) - 0-400m 14.3 secs Power transfer Clutch Dry type Single plate Gearbox Gear type Gearbox operation system Floor change type Gear ratio 1st 3.266 (39.5 mph) 2nd 2.130 (60.6 mph) 3rd 1.517 (85 mph) 4th 1.212 (106.4 mph) 5th 0.972 (132.7 mph) 6th 0.780 (157.5 mph, at the time of 8000rpm) Reverse 3.583 Final gear ratio 4.764 ลองเดาๆดูนะบิค
จากการที่ นั่งรถเพื่อนมา ที่ วาง k20 เครื่องรู้สึกมานจะแบ่งเป็น 3 สเตจ เวลาลากมานเหมือน เทคเปิด 3 ครั้งยังไงไม่รู้ อยู่ใน 3 ประตู วิ่งดีเปงบ้า เครื่อง ลง เดิมๆๆ วิ่งอยู่ 13.9 ยางเน่าๆๆ มานซื้อเครื่องมา 150000 ค่าวาง 20000 บวก ช่วงล่างทั้ง อีกประมาน 30000 ไม่เคยมีปัญหา วางมา 4 ปีแล้ว ชัดได้ทุกวัน สรุป วางแล้วคุ้มกว่า 16+20
เบอร์คนที่วาง ชื่อเบริ์ดครับ 086-7075748 นิสัยดี รักความแรง ใช่ตั้ม แต่มานเปลี่ยนใจแล้วมานไม่ยอมขาย มานทำ 3 ดอ หน้า dc2 แปลกวะ สิ้นเดือนนี้หน้าจะได้ชม