กำลังจะตั้งกระทู้แบบนี้อยู่เชียว ขอแจมด้วยละกัน วันก่อนไปประชุมที่กรมส่งเสริมการส่งออก เห็นคันนี้จอดอยู่ ลองทายกันดูซิ ว่ายี่ห้ออะไร รุ่นอะไร
ถูกต้องเลยว่ะ ไม่มันส์เลย ไอ้มาร์ค มึงตอบไม่ผิด แต่มึงเจตนากวน เพราะกูจะแย่ง 190E ใช่มั้ย :eyebrows: เฮ้ยโต....กูไม่รู้ว่ะ คงไม่ใช่ thunderbird นะ
เฮ้ย !! โตโยต้าเชี่ยไร.......ใช้ EJ20 ด้วยวะ ชิชะ......จะมาเป็นญาติกรูซะแระ อิ อิ ได้ยินข่าวก่อนหน้านี้เหมือนกันว่าสองค่ายนี้จับมือกันทำรถยนต์
ซูซูกิ..............ก็ผิดอีกกกก......... ไอ้จ้อน.......ไม่เข้ามาช่วยเพื่อนๆหน่อยเรอะ เจ้าพ่อรถเก่า สงสัยต้องเอารางวัลเข้าล่อซะแร้ววววว
มาสด้า.........................ก็ผิด.......... ไอ้จ้อนตอบไม่ได้แล้วใครจะตอบได้วะเนี่ย...................... กุว่าไม่ได้เป็นรถหใม่ทำเก่านะ เป็นรถเก่าจริงๆ ดูจากสภาพภายในแล้ว
ไอ้จ้อนถูก..........คันนี้เป็นนิสสัน........กูดูจากป้ายภาษีบนกระจก มันจะมีเขียนยี่ห้อไว้ เอ.........หรือว่าขนส่งเขียนผิดหว่า เอ้า..........ไหนๆมากันถึงขนาดนี้แล้ว ...........ใครหาชื่อรุ่นของ Nissan พร้อมทั้งประวัติมาได้ เด๋วยกค้ำโช้ค Cusco ให้ตัวนึงฟรีๆเลยเอ้า........กองไว้ที่บ้านหลายปีแระ ใครตอบได้ เอาไปเรยยยยยยยย !!!!!!!!!!!!
ขอแอบ สอด ชาว GOC เล็กน้อย พอดีชอบไอ้ Nissan Figaro นี่มานานแล้ว มันเข้าใจทำทั้งภายใน ภายนอก แหล่มจริงๆ
เอ.........หรือมันจะเป็นรถใหม่จริงๆหว่า หลังจากที่ได้ดูภายในแล้ว มี front CD กะเทปด้วย......วันที่ถ่ายรูปมาก็ไม่ได้ชะโงกดูภายในเพราะจะรีบไปประชุม ยังๆๆๆ........ยังไม่ครบครับพี่น้อง...ตอนนี้ได้ข้อมูลเพิ่มมาแค่มันคือ Nissan Figaro แต่ประวัติ ปีผลิตยังไม่ทราบครับ..... Cusco ยังรอเจ้าของคนใหม่ต่อปายยยย...........
งั้นกูขอละกันไอ้โต ย้อนกลับไปกลางปี 1980 นายโชจิ ทาคาฮาชิ นักออกแบบรถชาวญี่ปุ่น ได้คิดรูปแบบรถที่เป็นรถโบราณ ในยุคสมัยปี 60 แต่ให้มีความเป็นโมเดิร์น ปลอดภัย กระทัดรัด และมีประสิทธิภาพ นั่นก็คือ เจ้า นิสสัน ฟิกาโร่ ซึ่งเป็นหนึ่งในรถหลาย ๆ คันที่ออกมาในยุคศตรววษที่ 20 ย้อนกลับไปในปี 1989 โตเกียว มอเตอร์โชว์ มีการเปิดตัวและเริ่มมีการผลิต 8,000 คัน และมีความต้องการเพิ่มอย่างมาก ทำให้มีการเพิ่มยอดการผลิตถึง 20,000 คัน แต่ก็ยังไม่เพียงพอกับผู้ซื้อ และยังต้องมีการจับสลากเพื่อทำการซื้อเลยก็มี ต่อมา นิสสันได้ทำการขายเจ้า ฟิกาโร่ ในญี่ปุ่น และมีการนำเข้าไปวิ่งอยู่บนท้องถนนของประเทศอังกฤษ แต่อย่างไรก็ดี คนอังกฤษยังคงไม่ชอบเรือนไมล์แบบกิโล เพราะติดนิสัยดูเรือนไมล์แบบไมล์ พลังงานจากเครื่องบล๊อค 1 ลิตร ผสมกับเทอร์โบชาร์จเจอร์ ทำม้าได้ถึง 75 ตัว สำหรับน้ำหนักรถ 1,800lb รถดักง่ลาวจึงเหมาะอย่างมากที่จะใช้เป็นรถวิ่งในเมืองและประหยัดน้ำมันอย่างมาก ที่เหลือแปลเอาเองโว้ย But few buyers were concerned with the Figaro’s technical specifications, it was the model’s looks that set it apart. With styling more reminiscent of the late 1950s and early 1960s the Figaro was offered in just four body colours – topaz mist, emerald green, pale aqua and lapis grey – with each of the nonmetallic, matt finishes designed to represent a different season of the year. Over time some cars have been subject to a repaint in myriad nonstandard colours – including vivid pinks – but the original cars are still viewed as the most desirable. The car’s retro-styling extends to virtually every element of the bodywork with colour-coded centre caps on the wheels, copious chrome strips and a large mesh grille that would look equally at home on an aged Austin Healey. The Figaro’s desirability was further enhanced by its folding soft top. Finished in off-white, with a glass rear screen, the hood folded easily with the release of a pair of screen-mounted catches. Despite the car’s diminutive size the front seats are large and squashy. Trimmed in white leather, they are prone to getting grubby but cleaning them regularly is a satisfying task. The bespoke radio CD, finished in a material akin to Bakelite, takes pride of place in the centre of the dashboard and chrome switches and knobs are scattered around the cabin. Creature comforts are handled with discreet aplomb, power steering is standard, windows are electrically powered and air-conditioning, essential for the hot and humid Japanese market, is included. On the road the Figaro feels, not unsurprisingly, like a Nissan Micra, and an 18-year-old one at that. The engine is a little raucous, the steering is a bit too light, the standard three-speed auto gearbox is not the smoothest and at higher cruising speeds the wind noise becomes rather intrusive. But all these shortcomings have little impact on the car’s desirability as a secondhand purchase. When new the Figaro had a list price of about £10,000 and today good examples still fetch around half that price with some owners asking as much as £8,000 for what are described as “mint” examples. If style, individuality and fun are what you are seeking in a used car then the Nissan Figaro delivers on all fronts – indeed it could just be the one secondhand car you buy that you will never want to sell. Hood Off-white hood is prone to water marks and staining but can clean up well. Check seals for signs of water ingress and make sure poppers are not torn Colours Originally just four. At launch the topaz mist (beige) was least desirable but now commands a premium of around £200. Check the quality of repaint on cars finished in nonoriginal colours, particularly bright pinks and blues Stereo CDs tend to bounce in the factory-fitted stereo system. Specialist refurbishment is often required, costing around £300 Badge No visible Nissan badge on the bodywork, just a fleur de lys-like emblem on the bonnet Residual values Secondhand prices can vary dramatically. All cars were initially registered in Japan during 1990-91 but secondhand prices can vary between £4,000 and £8,000 for cars of similar mileage Trim Cupholders, boot trays and parcel trays can be hard to find secondhand and often fetch more than £100 each on internet auction sites Vital statistics Model Nissan Figaro Engine 987cc, four cylinders Power 75bhp Transmission Three-speed automatic Top speed 100mph
แน่น๊อนนนน........คนอย่างกู...คำไหนคำนั้นอยู่แล้ว จะมาเอาเมื่อไหร่โทรมานัดละกันไอ้จ้อน............ ปล. วันที่ 5-20 มีนาไม่อยู่เน้อ .........อยู่ญี่ปุ่น