ขอคำแนะนำเกี่ยวกับน้ำมันต่างๆ ของ r10 ครับ

การสนทนาใน 'Primera & Presea Club' เริ่มโดย pelinpinle, 19 มีนาคม 2008

< Previous Thread | Next Thread >
  1. pelinpinle

    pelinpinle New Member Member

    83
    0
    0
    น้ำมันเครื่อง

    น้ำมันเกียร์

    น้ำมันพวงมาลัยพาวเวอร์

    น้ำมันเบรค


    ขอทราบยี่ห้อและเกรดที่ใช้

    และเปลี่ยนทุกกี่หมื่นโล

    ได้รถมายังไม่ได้เปลี่ยนอะไรเลย

    รบกวนขอคำชี้แนะด้วยครับ


    ขอบคุณครับ
    :D
     
  2. ironman

    ironman New Member Member

    443
    90
    0
    น้ำมันเครื่อง ผมใช้ เชลล์เฮลิกส์ ซุปเปอร์ ( แกลลอนสีเหลือง) ราคาแกลลอนละ 400 บาท ครับ ผมดูที่ API เป็นหลักครับว่า SJ หรือไม่เท่านั้นเอง เพราะหมื่นโลขึ้นครับ กว่าจะเหนียว แต่ถ้าอยากให้มั่นใจๆ แนะนำเชลล์เฮลิกส์ พลัส ( แกลลอนสีฟ้า) เป็นน้ำมันเครื่องกึ่งสังเคราะห์ เพราะแถมสารเคลือบลูกสูบ ใช้ได้นานกว่า 15000 โลขึ้นไปเลยครับ สบายๆ

    ส่วนน้ำมันเกียร์ และน้ำมันพวงมาลัยพาวเวอร์ ใช้อันเดียวกันครับ ของ ปตท. Dextron III ราคากระป๋องล่ะ 1 ลิตร 130 บาทครับ เพราะว่ามาตราฐานสูงกว่า Dextron II และที่ลือกันว่าทำให้ลูกยางต่างๆบวมหากใช้ไม่ตามคู่มือนั้น อ่านในหนังสือจากหลายสำนัก ต่างยืนยันว่าไม่จริงครับ เพราะมาตราฐาน Dextron นั้น มีระดับขั้นเหมือนกันกับมาตราฐาน API ครับ แต่ Dextron ถูกกำหนดโดย GM เท่านั้นเอง และเป็นที่ใช้อย่างแพร่หลายทั่วโลกครับ

    น้ำมันเบรค ใช้ DOT 3 กระป๋องเหลืองของเชลล์เช่นกันครับ ราคาจำไม่ได้ แต่ไม่แพงครับ ตามมาตราฐาน SAE J 1703 น้ำมันสีเหลืองผลิตจากสารเคมีสังเคราะห์ แต่ให้ดีสีแดงกระป๋องฟ้าจะดูระดับง่ายกว่าครับ เป็นSAE J 1703 และ DOT 3 เหมือนกัน แต่แพงกว่าหน่อย เหมือนๆเขาจะโปรโมทว่าสีเหลืองรถสิบล้อ สีฟ้ารถยนต์เก๋งกระบะ แต่ทำไมเป็นมาตราฐานเดียวกันแต่ต่างแค่สี เข้าใจว่าเป็นเทคนิคการตลาดมากกว่า

    แนะนำว่าเวลาเติมมีน้ำด้วยหนึ่งถังเผื่อฉุกเฉินทำหก แต่พอเติมเสร็จ เลอะสีรถรึเปล่าไม่รู้ แต่ราดไว้ก่อนครับ หมดถังเลย กันไว้ดีกว่าแก้ครับ
     
  3. แชมป์R10

    แชมป์R10 New Member Member

    58
    0
    0
    DOT 3 กระป๋องเหลืองของเชลล์ 85 บาท ครับ
    น้ำมันเบรค เปลี่ยนใหม่ ล้าง ระบบ เลย หมดอายุจากความร้อนในห้องเครื่องเปลี่ยน ตอน 5 หมื่นโลจะดี แต่ใช้ถึง 1 แสนโล ก้ได้ไม่ผิดมาก
    น้ำมันเกียร์ ใช้ได้ 8 หมื่น1 แสนโล สำหรับเกียร์กระปุก ถ้า ออโต้ก้สัก 6หมื่น-8 หมื่นโล ครับ
    น้ำมันเครื่ง ใช้เซมิ ของ ปตท หรือ ดัคแฮม 450 บาทใส่ 3.5 ลิตรครับ อย่าเกินนะเพราะไม่ดีกับสวิทซ์แรงดันน้ำมันเครื่อง มันจะพังเอาง่ายๆใช้ไป 1 หมื่น-15000 โลครับ เปลี่ยนพ้อมกรองเครื่อง ตอนซื้อบอกร้าน ของ B13 ราคา 80 บาทครับ
    ส่วน กรองอากาศ เป่าเอา แต่ควรเปลี่ยนทุก 30000 โล 200 กว่าบาทถอดไปเทียบเอาเวลาซื้อ ของเทียมพอ
    มีกรองเบนซิลด้วย ทุก 1 แสนโล 200-300 บาท

    น้ำมันพวงมาลัยพาวเวอร์ ใช้2 ลิตร เปลี่ยนที่ B-quit เป็นmobil ป๋องละ130 บาท ได้ 1 ลิตรใช้ไล่ระบายของเก่าครับ พอเสร็จเติมอีก 1 ลิตร ใช้ไล่ลมใหม่
     
  4. แชมป์R10

    แชมป์R10 New Member Member

    58
    0
    0
    ช่วงล่าง พวกยางกันฝุ่น 200-300 บาทต่อข้างหมั่นตรวจดู ถ้าขาด พวกทรายฝุ่นจะเข้าไป มัยจะพังหละ จะ หอนด้วย
    หมั่นสังเกตเองบ่อยๆ มีอยู่ยี่ห้อนึงจำไม่ได้ 600บาทอย่างดี ใช้ได้ เกิน 2 ปี ไอ้ 200-300 บาท นี่ บางที 3เดือน แอบขาดแล้ว.
    น้ำกลั่นแบต ใช้น้ำโพลิส เติมได้ เวลาเรา กินเหลือๆก้ไปใส่แบตได้
    ผ้าเบรคควรเช็คนะ หน้าของ เบนดิค คู่ละ 1200-1400 นี่ละรวมค่าแรง หลัง ถูก คู่ละ 800 บาทได้
    น้ำมันเบรคควรถ่ายทิ้งนะ มันหมดอายุ จะทำให้เป็นตาหมด ในหระบอกเบรค เสียที หลักพันบาทอยู่
     
  5. แชมป์R10

    แชมป์R10 New Member Member

    58
    0
    0
    น้ำมันพวงมาลัยพาวเวอร์ ทุก 1 แสนโล หรือจะดีก็ 5 หมื่นโลก้ได้
     
  6. nackky_g

    nackky_g New Member Member

    4
    0
    0
    ขายกล่อง SR20 เบอร์64
    เกียร์ สาย ออโต้ 6000
    0894128150
     
  7. pelinpinle

    pelinpinle New Member Member

    83
    0
    0
    ขอบคุณครับคุณ Ketdanai และ
    คุณ แชมป์R10(รถสีฟ้าเหมือนกันเลย ) สำหรับคำแนะนำอันมีค่า
     
  8. แชมป์R10

    แชมป์R10 New Member Member

    58
    0
    0
    NISSAN PRESEA R10 เครื่อง GA16DE VTC ใช้หัวเทียน Standard จากโรงงานเบอร์ 5 ครับ สามารถใช้ได้ทั้ง NGK IRIDIUM IX เบอร์ BKR5EIX-11 (400 บาทต่อหัว) และ NGK G-POWER PLATINUM เบอร์ BKR5EGP (180 บาทต่อหัว) ครับ
    /////////
    The original R10 Presea was based on the B13 Nissan Sentra/Sunny platform. It shared many attributes with its sibling model, however, body panels and interior were done to a much higher specification. Interior fabrics matched those on the Bluebird (a class higher than the Nissan Sentra/Sunny), with standard features including automatic headlights, lighted keyslot, rear-illuminated instrument cluster, integrated sound-system, automatic climate control, digital temperature control, adjustable shoulder height seat-belts, 4-way adjustments and lumbar support for the driver's seat, windscreen wipers with adjustable intermittent timings, remotely-controlled wing mirrors that folded close and most importantly, frameless windows that mimicked the NX Coupe and Silvia. In fact, so feature-full and advanced was the car that many units had 4-disc brakes with ABS and a rear windscreen wiper.

    The A-pillar was slightly thinner than most compact cars, and the B-Pillar was practically non-existent from the outside, and on the inside, it was just wide enough to accommodate the seat-belt assembly. The C-pillar created a wrap-around rear windscreen. All these design features allowed for a more than 300-degree of vision for the driver, much like that of a fighter pilot. The rounded exterior left no visible straight edge on the car, and the grill-less front end gave the car a very sleek and futuristic look.


    The Presea was an in-betweener - halfway between the Sunny/Sentra/Pulsar and Bluebird/Primera ranges.

    Compared to most "compact cars of that time", the Nissan Presea was quite long. The R10 stood at 4420 mm, 15 centimetres longer than the Sentra. It was also pretty low for sedan at 1320 mm; with passengers often feeling the need to stoop to get into the car. At 1690 mm wide, it was as wide as it needed to be for 2 adults (and possibly a child) in the rear seats. The slightly longer wheelbase (compared to the Sentra/Sunny) at 2500 mm was class leading for that era of compact cars. All these dimensions added up to a comfortable (albeit low) car with decent comfort and presence. The boot space was more than adequete, at over 300L in capacity. Due to the way the backseats lean back (which in turn gave the rear passengers a lot more comfort) objects over 1000 mm in length and 1200 mm in width could fit. The boot height of over 400 mm also allowed for a competent handling of most purchases during shopping sprees. However the narrow aperture height limited its usability.


    For more decent handling, it had macpherson struts up front with multi-link rear suspension (with parallel arms). This independent setup combined with the longer wheelbase gave good comfort on the highway, and a pretty good grip for aggressive cornering. For many Preseas, the car was endowed with a ventilated front disc brakes with a single large piston. The rear brakes were either a solid disc brake or a semi-trailing drum brakes with self-adjusting shoes.


    In Japan, most Preseas came with either a 1.5L GA15DS, 1.8L SR18Di engine and the venerable SR20DE. For the rest of the world, a more common 1.6L GA16DE engines was available, providing sufficient grunt and fuel economy with its VTC (Variable Valve Timing in Nissan-speak) and DOHC design. As it's engine bay was slightly longer than a B13 Sentra, an SR20DET engine could be shoehorned into it without much trouble. Standard Nissan mounting points allowed for the easy swapping of clutches and gearboxes between models in this range of cars. With the ample under-bonnet capacity, larger turbos and intercoolers could be fitted provided the owner did not mind slight modifications to the engine bay.


    A 5-speed manual transmission or 4-speed automatic was available. Top speed was restricted to 180 km/h/112 mph as per most JDM vehicles. The 0-100 km/h timing was 10s for the 1.6L Manual version.


    In Singapore, where most vehicles are scrapped within 10 years (due to a highly controversial method of imposing certificates of entitlements for vehicles), many Preseas that are closing on 15 years are still running on the roads. This is a sheer testament to the demand for such a timeless vehicle. In fact, the following is so good that a Presea Club actually exists.


    The R11 Presea launched in 1995 was slightly lengthened. In some countries including Japan, the venerable SR18DE with 125 hp replaced the 110 hp SR18D(i) engine, alongside with GA15DE and SR20DE engines. It still had the same drive-train as Nissan Sunny B14 (1994-1998) and the same frame-less door windows as the R10 Nissan Presea, although it was a little longer (4425 mm + 2525 mm wheelbase) wider (1695 mm) and taller (1325 mm).

    In Singapore, Thailand and New Zealand, the R11 Presea came predominantly with the ancient 1.6L GA16DE. With essentially every curve and panel being unchanged, and only a fresher looking headlights and rear lamp cluster the car still had the same old macpherson struts suspension up front and rear multi link geometry. Market demand for such a car fell rapidly, which was similar to the disappearance of the 4-door Honda Integra. The demand for "luxury compact" had fizzled out.

    //////
    The GA16DE is a 1.6 L (1597 cc) engine produced from November 1990 through 1997. All GA16DEs have 16 valves and DOHC heads. There are two versions, the NVCS, which produced 115 hp and later 120 PS (85 kW) and 108 ft&middot;lbf (146 Nm) and a non-NVCS version (European-spec) which made 102 hp (76 kW). Additionally 2 versions of the North American NVCS version exist. Earlier motors used pistons with 2 compression rings and 1 oil ring, while later GA16DE's have a single compression ring and a single oil ring. The GA16DE shares much of its block and rotating assembly with its predecessor the GA16I. Some engines have siamesed exhaust manifolds, while others keep the exhausts separated until the catalytic converter. Earlier ECUs contained the fuel & ignition maps on a discrete ROM IC, making retuning relatively easy, later ECUs buried the maps on a larger more integrated microcontroller's firmware, making retuning require the use of a daughterboard.


    Applications:

    1991-1994 Nissan NX 1600 N14
    1991-1994 Nissan Sentra B13
    1994-1995 Nissan 100NX B13 (UK)
    1991-1994 Nissan Presea R10
    1995-1996 Nissan Presea R11
    1995-1999 Nissan Sentra B14
    1995-1999 Nissan 200SX B14
    1995-1999 Nissan Almera N15
    1995-1999 Nissan Pulsar N15
    1993-1999 Nissan Primera P10/P11

    The GA16DS is a 1.6 L (1597 cc) engine with a carburetor. It comes with a catalyst when the engine is electronically controlled. It produces between 95 and 99 hp (73 kW).

    Applications:

    1990-1993 Nissan Primera P10
    1990-1993 Nissan Sunny N14
    1990-1993 Nissan 100NX B13


    The GA16DNE is a Mexican 1.6 L (1597 cc) engine. It produces 105 hp. The main differences between DE and DNE are: DNE has no VTC, comes without ECCS plenum. Additionally, DNE has a vertical throttle body with and MAF inside; the air filter is placed diagonally into a black plastic box.

    The meaning of the "N" in its nomenclature is a mystery.

    Since 2003, comes with a new ECU and 3 oxygen sensors.

    Applications:

    1998-2004 Nissan Tsubame Y10
    1998-2000 Nissan Sentra B14
    1998-2007 Nissan Tsuru B13
    1998-2002 Nissan Sentra N14 (South Africa)
    1998-2002 Nissan Sabre N14 (South Africa)

    The GA18E is an 1.8 L SOHC engine.


    ////////
     
< Previous Thread | Next Thread >

แบ่งปันหน้านี้