ออกตัวก่อนน่ะครับ ว่าไม่รู้จริงจังมาก แต่เก็บข้อมูลมา ก็เยอะ เอาซักหน่อยล่ะกัน ตามกระแส จรัดเรื่อง แคม กันก่อน เลย VE Cam Spec. SR20VE Intake cam Low lobe: 8.4mm lift @ 220 duration Low lobe center angle: 110deg High lobe:10.7mm lift @ 264 duration High lobe center angle: 104deg Exhaust cam Low lobe: 6.6 mm lift @ 244 duration Low lobe center angle: 122deg High lobe:10.34 mm lift @ 268 duration High lobe center angle: 114 deg SR16VE Intake cam Low Intake Duration: 200 Low Intake Lift: 7.1 Low Intake Center Angle: 100 Low Lobe Center Angle: 111 Low Overlap: 0 High Intake Duration: 280 High Intake Lift: 11.1 High Intake Center Angle: 100 High Lobe Center Angle: 105 High Overlap: 70 Exhaust cam Low Exhaust Duration: 244 Low Exhaust Lift: 7.95 Low Exhaust Center Angle:122 High Exhaust Duration: 280 High Exhaust Lift: 11.1 High Exhaust Center Angle:110 SR16VE N1 Intake cam Low Intake Duration: 220 Low Intake Lift: 8.4 Low Intake Center Angle: 110 Low Lobe Center Angle: 116 Low Overlap: 0 High Intake Duration: 288 High Intake Lift: 12.0 High Intake Center Angle: 104 Exhaust cam Low Exhaust Duration: 244 Low Exhaust Lift: 7.95 Low Exhaust Center Angle:122 High Exhaust Duration: 288 High Exhaust Lift: 11.9 High Exhaust Center Angle:110 SR20VE (20V) Intake cam Low duration: 228deg Low lift 10.10mm Low center angle: 114deg High duration: 278deg High lift: 12.00 mm High center angle: 114deg Exhaust cam Low duration: 244deg Low lift: 8.30mm Low center angle: 106deg High duration: 280deg High lift: 11.15mm High center angle: 108deg Other cam info Timing Events: All of the above (except lifts ofcourse) can be calculated from teh timing events. SR16VE Intake Low: Opens at 0deg before TDC, Closes at 20deg After BDC Intake High: Opens at 40deg before TDC, Closes at 60deg After BDC Exhaust Low: Opens at 64deg before BDC, Closes at 0deg After TDC Exhaust High: Opens at 70deg before BDC, Closes at 30deg After TDC SR16VE-N1 Intake Low: Opens at 0deg before TDC, Closes at 40deg After BDC Intake High: Opens at 40deg before TDC, Closes at 68deg After BDC Exhaust Low: Opens at 64deg before BDC, Closes at 0deg After TDC Exhaust High: Opens at 74deg before BDC, Closes at 34deg After TDC แรงม้า / แรงบิด / เกียร์ / ปีเครื่อง ทั้งหมด ของ NeoVVL How many different VE motors are there? There are five (5) VE motors. SR16VE - 173hp 5 speed Manual 97-2001 SR16VE N1 - 197hp 5 speed Manual 97-98 SR20VE - 187hp CVT 6 speed Auto 97-2001 SR20VE - 204hp 6 speed Manual 2001-Present SR20VET - 276hp AWD Turbo 2002-Present How much power does the VE have? SR16VE - 173hp @ 7800rpm / 119lb torque @ 7200rpm SR16VE N1 - 197hp @ 7800rpm / 134lb torque @ 7600rpm SR20VE - 187hp @ 7000rpm / 145lb torque @ 6000rpm SR20VET - 276hp @ 6400rpm / 228lb torque @ 3200rpm How much do they cost? SR16VE - $1000-$1600 SR16VE N1 - $3000+ good luck finding one* SR20VE - $1000-$2500 SR20VET - unknown *Only 500 of these engines are thought to have been produced. **These are average prices based on availability and engine condition. Actual prices may vary.
มา ดูแรงม้า / แรงบิด / อัตราทดเกียร์ กันหน่อย SR16VE N1: 1596cc Compression ratio : 11.6:1 Bore :86mm Stroke :68.7mm Horsepower :200ps/7800rpm Torque :18.5kgm/7600rpm Technology: NEO VVL = Nissan Ecology Oriented Variable Valve Lift and Timing SR16VE N1 Gear Ratios : In other words, 7000rpm in the 1速3.333 54.02km/h 1-speed 3.333 54.02km / h 2速1.955 91.10km/h 2-speed 1.955 91.10km / h 3速1.333 135.08km/h 3-speed 1.333 135.08km / h 4速0.975 184.68km/h 4-speed 0.975 184.68km / h 5速0.756 238.18km/h 5-speed 0.756 238.18km / h final 4.437 final 4.437 Reverse 3.153 ที่นี่ อยากรู้กันว่า จะดูอย่างไง ว่าเป็น ตัว N1 ? เอาภายนอกกันก่อน แบบไม่เปิดฝา -กล่อง ECU Part อะไร -หัวฉีด กี่หัว -ขนาดลิ้นปีก std. มีอะไรมาให้บ้าง
ถามว่า เครื่อง ตัว N1 มันอยู่ในรถอะไร ก็ นี่เลย Nissan Pulsar VZ-R N1 and Nissan Pulsar VZ-R N1 SSS ส่วนตัวนี้ ออก version 2
N1 ทำไมมันถึงแรงกับ เครื่อง 1600 อิอิ ก็ต้องดู แคม กับ ลูกสูบ ด้วยเป็นส่วนประกอบ 500 ตัว กับ line การผลิต อันนี้ พูดยาก ว่าใช่หรือไม่ใช่ ผมไม่รู้น่ะ N1 cams = 12mm of high lift, 288 degrees duration. และตัวเป็น ๆ กับหน้าตัด
ต่อด้วย SR16VE: CC :1596cc Compression ratio :11.0:1 Bore :86mm Stroke :68.7mm Horsepower :175ps/7800rpm Torque :16.5kgm/7200rpm อยู่ใน Body Nissan Sunny Lucino VZ-R, Sunny GT and Pulsar VZ-R. ก็ไม่แปลก ที่จะวาง B14 แบบ สบาย ๆ ไม่ต้องแก้อะไร มากมาย
http://page3.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/c185290342 จัดไปเลยครับ อยากเห็น เครื่อง 500 ตัว ในไทยบ้าง ตอนนี้ราคาเหลือแค่ หมื่นเยน หรือ 3 พันบาทเอง ราคาน่าจะจบแถวนี้เอง