Hey guys, I have started a small project and have been gathering some parts and research for some time now. Finally it has started coming together. The Project is about turbo charging a Nissan GA15.5DE. The block is a 1999yr GA16DE and the head is a OBDI GA15DE and I'm using the 1999yr GA16DE intake manifold with injector rail and TB. The parts allocated for the build are: EMU: Greddy Emanage blue with 3 BAR MAP sensor, injector harness, ignition harness and USB support cable. Turbo: Garrett T28 (from skyline). BOV: Turbo Smart Vee Port. Fuel Pump: JECS (RB20DET pump). FPR: Mallory Ignition 4305m. Air filter: K&N cone filter. Turbo Manifold: Custom made (40 schedule steel). Oil lines - Braided stainless steel lines. Intercooler: FC RX7 stock IC. Injectors: 370cc side feed. Radiator: double core copper/brass. Fan: slim line turbo fan (for radiator). Spark Plugs: NGK IX (heat range 6). Muffler: 2.5" in (free flow). The compression in the combustion chamber was dropped and the exhaust ports were ported for better flow. The engine is going in to a Nissan Sunny 4WD B14. Pictures will be uploaded in time to come. แปลงเองมั่วๆนะ ท่อนล่างใช้ของGA16DE ฝาใช้ GA15DE และใช้ท่อไอดี รางหัวฉีดของGA16DE พ่วงกล่องฟ้าอิเมเนจ เทอร์โบ Garrett T28 ของ สกายไลน์ ปั้มติ๊กRB20DET อินเตอร์ RX7 หัวฉีด 370ซีซี หม้อน้ำทองแดง 2 ช่อง ท่อ2นิ้วครึ่งทั้งเส้น ที่สำคัญมันบอกว่า ใช้เกียร์ ของ Nissan Sunny 4WDB14 Head before it was cleaned Head cleaned just waiting to be ported and worked on Lowering compression on head Charlie doing his stuff, wait till u see his project on the road Copper spray was applied to head just waiting to be placed on the block Exhaust port ported Thanks Sheldon for selling me that A class block!! Head on block Turbo manifold version 1 Turbo manifold version 2.0 GA16DE intake manifold on the GA15DE head Thats where the GReddy hides Engine was properly cleaned and painted. Car was lifted so that engine would be removed from under it. เกียร์ขับ4 LSD [FLASH]http://i121.photobucket.com/albums/o221/1sttc18/FortMinor-RememberTheName.swf[/FLASH]
ว่าจะลองดู แต่ฝาทำแน่ๆ ให้วิ่งเท่า เครื่องตัวเก่าพอละ เดี๋ยวหา ท่อไอดีกับแอร์โฟล์ ตัว VTC ให้ได้ก่อน เซทโบว์คงไม่เอากลัว
เรื่องที่จะโมเครื่อง GA อะเฟิสเอาไงดี ตาชัยรอสรุปอยู่ แล้วมีใครรู้บ้างครับ กำลังอัดเครื่อง GA คาบูกับหัวฉีดเท่ากันป่าวครับ
ใจจริง ยังไม่อยากทำตอนนี้อ่ะพี่ คิดว่า ฝีมือมันยังไม่ถึงกับรถที่ทำไปอ่ะ ถ้าเทียบกันผมว่ารถผมแรงกว่าพี่ชัยอีกถ้าไม่นับเรื่องยาง แต่เวลาผมดิ:cry: :cry: เลยอยากลองขับสเตปตอนนี้ให้ดีที่สุดก่อน ล่าสุดตอนชนนาฬิกา ผมวิ่ง 36กว่าๆ แต่พี่โก๋เอารถพี่ชัยลง วิ่ง32 เเล้วพวก พี่นุ๊ก พี่ปอม พี่วา วิ่ง 30-31กันเลย ผมว่า 4วิผมที่ห่างกับรถพี่ชัย ไม่ใช่ที่รถอ่ะเป็นที่คน แต่ฝาก็น่าทำก่อนนะพี่ ไปอู่ที่พี่โก๋ทำอ่ะ ปล. ไม่แน่พรุ่งนี้เข้าไปหาที่บ้านเน้อมีเรื่องจะเคลีย