ไปดูเมืองนอกเค้าเล่นเครื่องKLกันนะครับ So you like Mazda K series engines? KL, KJ, KF, K8 or anything with a K in it? K8 - V6 piston engine/1.8 litre Eunos 30X/Mazda MX3/Precidia/Presso/AZ-3 KF - V6 piston engine/2.0 litre Mazda Astina/323F/Lantis Type R Mazda Eunos 500/Xedos 6 KL - V6 piston engine/2.5 litre Mazda MX6 Mazda 626/Capella/Cronos/Efini MS-6 Mazda Eunos 800/Xedos 9 Autozam Clef/Efini MS-8 Ford Probe Ford Telstar/TX5 KJ-M - V6 piston engine (Miller cycle)/2.3 litre Mazda Eunos 800M/800M SP/Xedos 9 Miller Well here's some nice examples of where those motors should be... My KLZE Powered V6 VW Baja... Troy's KLZE powered VW Manx Buggy
KL-ZE 800ม้า V6 Transplant Diary - 800HP KL V6!!! I just bought the latest Zoom magazine, which has an article on a VX Commodore Super Sedan race car with a 595kW (800HP) twin turbo 2.5L Mazda KL V6 in it (the same as what is going in my Baja). Now that is a crazy amount of power. The engine lives at RPM's up to 9,500 for entire races, runs 2.2bar of boost, kicks out 800HP, and uses the standard crank. I think that goes to show how well engineered the engine is standard
กรี๊ด พี่เพ้ง เอาเลยๆ วาง 800 ม้า แล้วเด๋วไป วัดที่ ไดโน่ กาน จะได้ เป็นหน้าตา คลับ ว่า พี่เพ้ง 800 ม้า งิงิ
Naturally Aspirate KL Powered Mazda MX5 (Miata) Except for the ZE 10:1 pistons, the engine is stock internally. I estimate its current configuration has around 210hp (180, or so, to the ground). I haven't tuned it yet, so, the off-idle and transitions are finicky. Its Autronic engine management is still using the "safely rich" start-up base map. Still, it runs great w/heavy throttle applications. And you should hear it. The main issues at this point are: a leaky main seal; designing an airbox and, as I said, proper tuning. As it is a diminutive engine, it fits nicely in the Miata, but there were some significant obstacles -- mainly the result of the rule set the car is built to (SM2). The driveline is '95 Miata, except for non-turbo RX7 bell-housing, flywheel, clutch and starter. He has finally got it onto the dyno, 180hp @7k rpm at the wheels, which is pretty impressive for NA. The gruesome details are here: http://majica.net/JNR/jnr.htm
โอ้ว พี่เพ้ง สู้ๆ อย่ายอม ให้ มี อำนาจมืด เหนือ การตัดสินใจ สิง้าบ อุอุ ยุ เต็มที่ อิอิ จะโดน ผบ.ทบ. พี่เพ้ง แพ่น กะบาลมะหนอ
Anthony's Twin Turbo KL Powered 1966 HR Holden Ute; "Well its a quad cam enuos / Mazda with nissan internals (bored out to 3.0, 3.2L? - ed).Vg 20 turbos, custom manifolds ,custom fuel rail ,550 cc injectors, remote oil filter, twin rx7 intercoolers, dual throttle bodies, custom plenum, custom sump, engine mounts, gearbox mount, custom adapter plate, flywheel adaptor, series 5 (RX 7) box, shorten nine inch diff. Lots more but I'll be here all day explaining..." - Anthony http://gallery.oldholden.com/ReaperHR/OtherHrs/AntsHR/
อิอิ เห็นฝรั่งทำแล้ว ต้องบอกว่า ทำได้ไงเนี่ย นึกว่าKL-ZEไม่มีใครเล่นซะแล้ว แบบนี้มีกำลังใจทำต่อปายยยยยยยยย อิอิ
ทำเลย พี่เพ้ง 800 ม้า ฉายา ใหม่ สถาปะนาให้ งับ งิงิ ปล. มะกี้ไป ล้างรถมา เห้น พี่ วิชัย การช่าง กะลัง จูน fz กลอ่งใส อยู่ กะ แอคคอด ตัวใหม่ ท่าจะแรง ท่อตั้ง 4 ปลาย สะไต วีไอพีแหนะ เสียงไพเราะ เสนาะ หูมั่ก
ทำเลย พี่เพ้ง 800 ม้า ฉายา ใหม่ สถาปะนาให้ งับ งิงิ ปล. มะกี้ไป ล้างรถมา เห้น พี่ วิชัย การช่าง กะลัง จูน fz กลอ่งใส อยู่ กะ แอคคอด ตัวใหม่ ท่าจะแรง ท่อตั้ง 4 ปลาย สะไต วีไอพีแหนะ เสียงไพเราะ เสนาะ หูมั่ก