ผมลองไปดูอะไหล่ของ SR20VE บางตัว เหมือน เวปต่างประเทศจะให้สั่ง "เบอร์อื่น" มาใช้แทน ลองดูละครับ ผมก็ไม่มั่นใจ ยกตัวอย่างเช่น ปั๊มน้ำ ในคู่มือภาษาญี่ปุ่นบอก SR20VE กับ SR16VE จะใช้ของเฉพาะรุ่นมันเองเท่านั้น แต่พอเข้าเวปเช็ค มันกลับบอกว่า ใช้ร่วมกับ SR20de ทั่วไปหลังปี 2000 ได้ แถมบางตัวบอกว่า ต้องสั่งของใหม่ ที่เบอร์โค๊ดเปลี่ยนไปแล้วอีก ลองดูข้างล่างนะครับ ผมลอกมาจากหลายที่ อาจจะงงๆ หน่อย ปล. ความคิดผมคือ ของอะไหล่รุ่นใหม่น่าจะดีกว่าเดิม เพราะSR20 เดิมๆ มันเก่ามากแล้ว ของหลังปี 2000 น่าจะทำให้ SR20de สดใสขึ้นได้นะครับ ด้วยเทคโนโลยีโลหะศาสตร์ 13020 1N503 SR16VE intake cam 13020 1N509 SR16VE exhaust cam 11044 1N500 SR20VE head gasket 12200 2J200 SR20VE crankshaft 13500 1N501 SR20VE front cover and oil pump 14036 1N500 SR20VE exhaust manifold gasket 16600 1N500 SR20VE fuel injectors Water Pump 21010 53J03 SR20VE water pump 21010-53J05 Water Pump latest part no for SR20VE(P12 including), SR20VET, SR18/20DE, FWD SR20DET 21010-54CY0 N14 - SR20DET 22100 1N510 SR20VE distributor 22157 1N510 SR20VE distributor rotor 22162 1N511 SR20VE distributor cap 22401 1N516 SR20VE NGK BKR6E-N spark plugs หัวเทียน - NGK BKR6E-N ห้ามใช้รุ่น BKR6E-N-11 โดยเด็ดขาด เพราะ -11 คือช่องว่างหัวเทียน N = Special ground electrode หากเปลี่ยนไปใช้ Iridium ใช้เบอร์ BKR6E-IX เพราะเบอร์เก่าหมดแล้ว 22680 5J000 SR20VE MAF (mass air flow sensor) 13020 8H600 SR20VET intake cam yes the turbo cams! 13020 8H610 SR20VET exhaust cam 11110-2J210 SR20VE oil pan. (รหัสตัวนี้ตัวเดียวกับ SR20DE ตั้งแต่ปี 2000-2001) 08120-8251E - น๊อตล๊อกปั๊มน้ำ 21010-4M521- ปั๊มน้ำสำหรับ P11 P12 21051 - พูเล่ย์ สำหรับปั๊มน้ำ 13020-1N519 SR16VE N1 Intake Camshaft (~$500) 13020-1N521 SR16VE N1 Exhaust Camshaft (~$500) 13209-1N521 SR16VE N1 Retainer 13204-1N520 SR16VE N1 Valve Spring (Inner) 13203-1N520 SR16VE N1 Valve Spring (Outer) 13206-1N500 SR16VE N1 Valve Seat (Inner) 13205-1N500 SR16VE N1 Valve Seat (Outer) 13500-1N500 SR16VE N1 Oil Pump A2010-1N560 SR16VE N1 Piston - std (~$88AUD ex japan) A2010-1N576 SR16VE N1 Pistons (oversized=.2, yr97-99) (~$88AUD) A2010-1N577 SR16VE N1 Pistons (oversized=.2, yr99..) A2010-1N571 SR16VE Pistons (oversized=.2, yr97-99) A2010-1N581 SR16VE Pistons (oversized=.2, yr99..) A2010-1N560 is B15/N15 SR16VE standard Piston There are lots of part numbers for SR16VE STD pistons. A2010-1N500 replaced by A2010-1N560 A2010-1N501 replaced by A2010-1N561 A2010-1N502 replaced by A2010-1N562 A2010-1N562 is also the latest orderable code for models after 2000/09 All are compatible between them. SR16VE.N1 pistons STD stock code: A2010-1N511 latest orderable code: A2010-1N521 Oversized 0.20 stock code: A2010-1N576 latest orderable code: A2010-1N577 12033-2J210 is the latest orderable code for STD piston rings. They are used on STD pistons of JDM SR18/20DE, SR16/20VE,SR16VE.N1 12035-2J210 oversized piston rings for SR16/20VE,SR16VE.N1,SR20DE,SR18DE On P11,WP11,Y11,U14 SR20VE there are replacement piston numbers used on newer models. Starting from September 2000. Pistons can be used on older engines according to grade information but piston rings are specific to model year October 2000-October 2001. The code is 12033-4M810 for STD and 12035-4M810 for oversize. T30 SR20VET PISTONS Grade1 A2010-8H600 Grade2 A2010-8H601 Grade3 A2010-8H602 Oversized 0.20 A2010-8H671 Piston Clips 12032-F6500 (8 are required) VET pistons comes with pins but clips are not included. They are a "universal" item used on most engines like DE,DET,VET,VQ. T30 SR20VET/ P12 SR20VE 20V Piston Rings 12033-8H601 STD 12035-8H601 OVERSIZE 11044-1N500 CYLINDER GASKET for SR16/20VE,SR16VE.N1 23785-2J200 GASKET, AAC VALVE for SR16/20VE,SR16VE.N1,SR20DE,SR18DE 30621-0W025 CLUTCH PISTON KIT for most hydraulic transmissions including VZ-R N1, P12,P11,U14,B15,S14,S15,R33,R34 32006-51J60 NEUTRAL SWITCH ASSY for Manual Transmission N15,U14,B14,P11 32702-0M415 SPEED METER SLEEVE for B14/N15 SR18DE-SR16VE transmissions 13024-53J01 Cam Gear SR20VE P11/Y11/U14 (also used on SR18/20DE and DET S13) 13024-8H600 Cam Gear P12/T30 SR20VE/VET 13024-1N501 Cam Gear SR16VE (B14,B15,N15 & N1) 13021-53J00 Crank ring Gear SR16/20VE/DE/DET 13021-8H600 Crank ring Gear P12/T30 SR20VE/VET 13070-1N514 CHAIN TENSIONER for SR16VE.N1 13091-2J202 tensioner side chain guide for SR16/20VE,SR20VET,SR18/20DE, S13-S15:SR20DET 13094-53J01 above guide bolt 13085-1N500 the other side chain guide for SR16/20VE,SR18/20DE, S13-S15:SR20DET 13085-8H600 straight guide P12/T30 SR20VE/VET 13075-40F10 above guide bolt (you need two of them) 13028-1N500 TIMING CHAIN for SR16/20VE,SR16VE.N1 only 13028-8H600 Timing Chain P12/T30 SR20VE/VET THERMOSTATS 21200-60J00 OEM SR16VE (N1 including) 82C degree also used on N30,U14,P11 SR20VE (9709-9809) 21200-0C811 OEM SR20VE (9809+) 76.5C degree also used on the rest SR family including VET and P12. SR16VE ECU B14 SR16VE Stock ECU : 23710-2N500 Latest part no: 2371M-2N500 & 2371M-2N501 B15 SR16VE Stock ECU: 23710-6M000 Latest part no: 2371M-6M000 N15 SR16VE Stock Ecu: 23710-2N500 for models build on 1997/09-1999/10 Stock Ecu: 23710-2N501 for models build after 1999/10 Both are interchangeable with latest part no 2371M-2N500 & 2371M-2N501 N15 SR16VE.N1 Stock Ecu: 23710-2N510 for models build on 1997/09-1998/12 Stock Ecu: 23710-2N560 for models build after 1998/12 Both are interchangeable with latest part no 2371M-2N510 & 2371M-2N560 SR20VE ecu P11,U14 SR20VE ECU 23710-5J010 replaced by 2371M-5J010, 2371M-5J011, 2371M-5J012, 2371M-5J013, 2371M-5J014 (September 1997- September 1998) 23710-AK710, 23710-AK711, 23710-AK712, 23710-AK713, 23710-AK714 they were all replaced by 2371M-AK710, 2371M-AK711, 2371M-AK712, 2371M-AK713, 2371M-AK714 (latest part no is the one that can be ordered). WP11 SR20VE ECU 23710-5J000 (September 1997 – September 1998) Replaced by 2371M-5J000, 2371M-5J001, 2371M-5J002, 2371M-5J003, 2371M-5J004 23710-7J000, 23710-7J001, 23710-7J002, 23710-7J003, 23710-7J004 all replaced by 2371M-7J000, 2371M-7J001, 2371M-7J002, 2371M-7J003, 2371M-7J004 Y11 SR20VE ECU (May 1999 – October 2001) 23710-WD400, 23710-WD401, 23710-WD402, 23710-WD403 all replaced by 2371M-WD400, 2371M-WD401, 2371M-WD402, 2371M-WD403 TPS Sensors 22620-31U0A (replaced part: 22620-31U01) SR16VE (N1 inclunding) can be found also on S14,S15,P11,U14,B14,B15,A32,R34 (SR18/20DE-DET,VQ20DE,RB25DET) 22620-2J200 SR20VE (can be found from a P11/U14 SR20DE.AT.CVT) BELTS SR20VE AY140-61030 6PK1030 Crank-Alternator-AC (U14,P10,P11,N30:SR18/20DE) AY140-40855 4PK855 Crank-Water Pump-Power Steering SR16VE AY140-61020 6PK1020 Crank-Alternator-AC (N1 including) AY140-40855 4PK855 Crank-Water Pump-Power Steering (N1 including) AY140-40825 (*6PK825) Crank-Alternator-NO AC (*SR16VE.N1,P10-SR18/20DE,N30-SR20DE) SR18/20DE AY140-40845 4PK845 Crank-Water Pump-Power Steering (N15,P10,P11,S13) SR16.N1/GA13-16 AY140-40810 4PK810 Crank-Water Pump-NO PS PULLEYS 12303-1N500 Crank Pulley SR16/20VE (B14-15,N15,Y11,P11,WP11) 12303-1N510 SR16VE.N1 Specific 12303-8H600 SR20VE 20V (P12) SR20VET (T30) 12303-2J200 (N30,U14,N15,P11,WP11:SR18/20DE) 12303-62J20 (M12,N30,W11,B14,M11,N15,P10,P10E,U13,W10,U13,U12:SR18/20DE-DET) 12303-54C00 N14-SR20DET 21051-1N500 Water Pump Pulley SR16/20VE (P12 & N1 with PWST) 21051-1N510 Water Pump Specific for SR16VE.N1 21051-93J00 JET FILTERS (SR18/20DE-DET-VET,M12,N30,T30,U14,W11,B14,N15,P10E,P11,P11E) 21051-53J01 (SR18/20DE-DET-VET,M12,N30,T30,U14,W11,B14,N15,,P11,WP11) 21051-54C01 N14-SR20DET Rocker ARMS SR16VE 13257M (including N1) stock:13257-1N510 replaced with 13257-1N515,13257-1N516 latest 13257-1N517 QTY:8 Models after December 2000 use 13257-8H600 (not N1 probably because it wasn't produced then) P11 SR20VE 13257M stock:13257-1N516 replaced with 13257-1N517 QTY:8 Models after February 2001 use 13257-8H600 QTY:8 P12 SR20VE 20V 13257M 13257-8H600 QTY:8 T30 SR20VET Intake 13257M 13257-8H600 QTY:4 T30 SR20VET Exhaust 13257MA 13257-8H610 QTY:4 VALVES SR16/20VE Intake 13201-1N500 S16/20VE Exhaust 13202-1N500 N1 Intake 13201-1N520 N1 Exhaust 13202-1N520 P12/T30 20V/VET Intake 13201-8H600 P12/T30 20V/VET Exhaust 13202-8H600 Oil Pan SR20VE: 11110-2J210 SR16VE: 11110-1N510 Oil Pump SR20/16VE N1 included: 13500-1N501 JB15/JN15 SR16VE latest cars: 13500-6M00A 13500-2J200 P11,U14,N30,N15 SR18/20DE 13500-53J00 P10,U12,U13,B13,B14,N14 SR18/20DE 13500-54C00 N14 SR20DET only 13500-69F00 S14,S15 SR20DET 13500-AW000 P12,T30 SR20VE/VET 17520-1N501 standard sr16/20ve fuel rail 17520-1N510 N1 upper rail 17520-1N520 N1 bottom rail
ผมลองไปดูอะไหล่ของ SR20VE บางตัว เหมือน เวปต่างประเทศจะให้สั่ง "เบอร์อื่น" มาใช้แทน ลองดูละครับ ผมก็ไม่มั่นใจ ยกตัวอย่างเช่น ปั๊มน้ำ ในคู่มือภาษาญี่ปุ่นบอก SR20VE กับ SR16VE จะใช้ของเฉพาะรุ่นมันเองเท่านั้น แต่พอเข้าเวปเช็ค มันกลับบอกว่า ใช้ร่วมกับ SR20de ทั่วไปหลังปี 2000 ได้ แถมบางตัวบอกว่า ต้องสั่งของใหม่ ที่เบอร์โค๊ดเปลี่ยนไปแล้วอีก ลองดูข้างล่างนะครับ ผมลอกมาจากหลายที่ อาจจะงงๆ หน่อย ปล. ความคิดผมคือ ของอะไหล่รุ่นใหม่น่าจะดีกว่าเดิม เพราะSR20 เดิมๆ มันเก่ามากแล้ว ของหลังปี 2000 น่าจะทำให้ SR20de สดใสขึ้นได้นะครับ ด้วยเทคโนโลยีโลหะศาสตร์ 13020 1N503 SR16VE intake cam 13020 1N509 SR16VE exhaust cam 11044 1N500 SR20VE head gasket 12200 2J200 SR20VE crankshaft 13500 1N501 SR20VE front cover and oil pump 14036 1N500 SR20VE exhaust manifold gasket 16600 1N500 SR20VE fuel injectors Water Pump 21010 53J03 SR20VE water pump 21010-53J05 Water Pump latest part no for SR20VE(P12 including), SR20VET, SR18/20DE, FWD SR20DET 21010-54CY0 N14 - SR20DET 22100 1N510 SR20VE distributor 22157 1N510 SR20VE distributor rotor 22162 1N511 SR20VE distributor cap 22401 1N516 SR20VE NGK BKR6E-N spark plugs หัวเทียน - NGK BKR6E-N ห้ามใช้รุ่น BKR6E-N-11 โดยเด็ดขาด เพราะ -11 คือช่องว่างหัวเทียน N = Special ground electrode หากเปลี่ยนไปใช้ Iridium ใช้เบอร์ BKR6E-IX เพราะเบอร์เก่าหมดแล้ว 22680 5J000 SR20VE MAF (mass air flow sensor) 13020 8H600 SR20VET intake cam yes the turbo cams! 13020 8H610 SR20VET exhaust cam 11110-2J210 SR20VE oil pan. (รหัสตัวนี้ตัวเดียวกับ SR20DE ตั้งแต่ปี 2000-2001) 08120-8251E - น๊อตล๊อกปั๊มน้ำ 21010-4M521- ปั๊มน้ำสำหรับ P11 P12 21051 - พูเล่ย์ สำหรับปั๊มน้ำ 13020-1N519 SR16VE N1 Intake Camshaft (~$500) 13020-1N521 SR16VE N1 Exhaust Camshaft (~$500) 13209-1N521 SR16VE N1 Retainer 13204-1N520 SR16VE N1 Valve Spring (Inner) 13203-1N520 SR16VE N1 Valve Spring (Outer) 13206-1N500 SR16VE N1 Valve Seat (Inner) 13205-1N500 SR16VE N1 Valve Seat (Outer) 13500-1N500 SR16VE N1 Oil Pump A2010-1N560 SR16VE N1 Piston - std (~$88AUD ex japan) A2010-1N576 SR16VE N1 Pistons (oversized=.2, yr97-99) (~$88AUD) A2010-1N577 SR16VE N1 Pistons (oversized=.2, yr99..) A2010-1N571 SR16VE Pistons (oversized=.2, yr97-99) A2010-1N581 SR16VE Pistons (oversized=.2, yr99..) A2010-1N560 is B15/N15 SR16VE standard Piston There are lots of part numbers for SR16VE STD pistons. A2010-1N500 replaced by A2010-1N560 A2010-1N501 replaced by A2010-1N561 A2010-1N502 replaced by A2010-1N562 A2010-1N562 is also the latest orderable code for models after 2000/09 All are compatible between them. SR16VE.N1 pistons STD stock code: A2010-1N511 latest orderable code: A2010-1N521 Oversized 0.20 stock code: A2010-1N576 latest orderable code: A2010-1N577 12033-2J210 is the latest orderable code for STD piston rings. They are used on STD pistons of JDM SR18/20DE, SR16/20VE,SR16VE.N1 12035-2J210 oversized piston rings for SR16/20VE,SR16VE.N1,SR20DE,SR18DE On P11,WP11,Y11,U14 SR20VE there are replacement piston numbers used on newer models. Starting from September 2000. Pistons can be used on older engines according to grade information but piston rings are specific to model year October 2000-October 2001. The code is 12033-4M810 for STD and 12035-4M810 for oversize. T30 SR20VET PISTONS Grade1 A2010-8H600 Grade2 A2010-8H601 Grade3 A2010-8H602 Oversized 0.20 A2010-8H671 Piston Clips 12032-F6500 (8 are required) VET pistons comes with pins but clips are not included. They are a "universal" item used on most engines like DE,DET,VET,VQ. T30 SR20VET/ P12 SR20VE 20V Piston Rings 12033-8H601 STD 12035-8H601 OVERSIZE 11044-1N500 CYLINDER GASKET for SR16/20VE,SR16VE.N1 23785-2J200 GASKET, AAC VALVE for SR16/20VE,SR16VE.N1,SR20DE,SR18DE 30621-0W025 CLUTCH PISTON KIT for most hydraulic transmissions including VZ-R N1, P12,P11,U14,B15,S14,S15,R33,R34 32006-51J60 NEUTRAL SWITCH ASSY for Manual Transmission N15,U14,B14,P11 32702-0M415 SPEED METER SLEEVE for B14/N15 SR18DE-SR16VE transmissions 13024-53J01 Cam Gear SR20VE P11/Y11/U14 (also used on SR18/20DE and DET S13) 13024-8H600 Cam Gear P12/T30 SR20VE/VET 13024-1N501 Cam Gear SR16VE (B14,B15,N15 & N1) 13021-53J00 Crank ring Gear SR16/20VE/DE/DET 13021-8H600 Crank ring Gear P12/T30 SR20VE/VET 13070-1N514 CHAIN TENSIONER for SR16VE.N1 13091-2J202 tensioner side chain guide for SR16/20VE,SR20VET,SR18/20DE, S13-S15:SR20DET 13094-53J01 above guide bolt 13085-1N500 the other side chain guide for SR16/20VE,SR18/20DE, S13-S15:SR20DET 13085-8H600 straight guide P12/T30 SR20VE/VET 13075-40F10 above guide bolt (you need two of them) 13028-1N500 TIMING CHAIN for SR16/20VE,SR16VE.N1 only 13028-8H600 Timing Chain P12/T30 SR20VE/VET THERMOSTATS 21200-60J00 OEM SR16VE (N1 including) 82C degree also used on N30,U14,P11 SR20VE (9709-9809) 21200-0C811 OEM SR20VE (9809+) 76.5C degree also used on the rest SR family including VET and P12. SR16VE ECU B14 SR16VE Stock ECU : 23710-2N500 Latest part no: 2371M-2N500 & 2371M-2N501 B15 SR16VE Stock ECU: 23710-6M000 Latest part no: 2371M-6M000 N15 SR16VE Stock Ecu: 23710-2N500 for models build on 1997/09-1999/10 Stock Ecu: 23710-2N501 for models build after 1999/10 Both are interchangeable with latest part no 2371M-2N500 & 2371M-2N501 N15 SR16VE.N1 Stock Ecu: 23710-2N510 for models build on 1997/09-1998/12 Stock Ecu: 23710-2N560 for models build after 1998/12 Both are interchangeable with latest part no 2371M-2N510 & 2371M-2N560 SR20VE ecu P11,U14 SR20VE ECU 23710-5J010 replaced by 2371M-5J010, 2371M-5J011, 2371M-5J012, 2371M-5J013, 2371M-5J014 (September 1997- September 1998) 23710-AK710, 23710-AK711, 23710-AK712, 23710-AK713, 23710-AK714 they were all replaced by 2371M-AK710, 2371M-AK711, 2371M-AK712, 2371M-AK713, 2371M-AK714 (latest part no is the one that can be ordered). WP11 SR20VE ECU 23710-5J000 (September 1997 – September 1998) Replaced by 2371M-5J000, 2371M-5J001, 2371M-5J002, 2371M-5J003, 2371M-5J004 23710-7J000, 23710-7J001, 23710-7J002, 23710-7J003, 23710-7J004 all replaced by 2371M-7J000, 2371M-7J001, 2371M-7J002, 2371M-7J003, 2371M-7J004 Y11 SR20VE ECU (May 1999 – October 2001) 23710-WD400, 23710-WD401, 23710-WD402, 23710-WD403 all replaced by 2371M-WD400, 2371M-WD401, 2371M-WD402, 2371M-WD403 TPS Sensors 22620-31U0A (replaced part: 22620-31U01) SR16VE (N1 inclunding) can be found also on S14,S15,P11,U14,B14,B15,A32,R34 (SR18/20DE-DET,VQ20DE,RB25DET) 22620-2J200 SR20VE (can be found from a P11/U14 SR20DE.AT.CVT) BELTS SR20VE AY140-61030 6PK1030 Crank-Alternator-AC (U14,P10,P11,N30:SR18/20DE) AY140-40855 4PK855 Crank-Water Pump-Power Steering SR16VE AY140-61020 6PK1020 Crank-Alternator-AC (N1 including) AY140-40855 4PK855 Crank-Water Pump-Power Steering (N1 including) AY140-40825 (*6PK825) Crank-Alternator-NO AC (*SR16VE.N1,P10-SR18/20DE,N30-SR20DE) SR18/20DE AY140-40845 4PK845 Crank-Water Pump-Power Steering (N15,P10,P11,S13) SR16.N1/GA13-16 AY140-40810 4PK810 Crank-Water Pump-NO PS PULLEYS 12303-1N500 Crank Pulley SR16/20VE (B14-15,N15,Y11,P11,WP11) 12303-1N510 SR16VE.N1 Specific 12303-8H600 SR20VE 20V (P12) SR20VET (T30) 12303-2J200 (N30,U14,N15,P11,WP11:SR18/20DE) 12303-62J20 (M12,N30,W11,B14,M11,N15,P10,P10E,U13,W10,U13,U12:SR18/20DE-DET) 12303-54C00 N14-SR20DET 21051-1N500 Water Pump Pulley SR16/20VE (P12 & N1 with PWST) 21051-1N510 Water Pump Specific for SR16VE.N1 21051-93J00 JET FILTERS (SR18/20DE-DET-VET,M12,N30,T30,U14,W11,B14,N15,P10E,P11,P11E) 21051-53J01 (SR18/20DE-DET-VET,M12,N30,T30,U14,W11,B14,N15,,P11,WP11) 21051-54C01 N14-SR20DET Rocker ARMS SR16VE 13257M (including N1) stock:13257-1N510 replaced with 13257-1N515,13257-1N516 latest 13257-1N517 QTY:8 Models after December 2000 use 13257-8H600 (not N1 probably because it wasn't produced then) P11 SR20VE 13257M stock:13257-1N516 replaced with 13257-1N517 QTY:8 Models after February 2001 use 13257-8H600 QTY:8 P12 SR20VE 20V 13257M 13257-8H600 QTY:8 T30 SR20VET Intake 13257M 13257-8H600 QTY:4 T30 SR20VET Exhaust 13257MA 13257-8H610 QTY:4 VALVES SR16/20VE Intake 13201-1N500 S16/20VE Exhaust 13202-1N500 N1 Intake 13201-1N520 N1 Exhaust 13202-1N520 P12/T30 20V/VET Intake 13201-8H600 P12/T30 20V/VET Exhaust 13202-8H600 Oil Pan SR20VE: 11110-2J210 SR16VE: 11110-1N510 Oil Pump SR20/16VE N1 included: 13500-1N501 JB15/JN15 SR16VE latest cars: 13500-6M00A 13500-2J200 P11,U14,N30,N15 SR18/20DE 13500-53J00 P10,U12,U13,B13,B14,N14 SR18/20DE 13500-54C00 N14 SR20DET only 13500-69F00 S14,S15 SR20DET 13500-AW000 P12,T30 SR20VE/VET 17520-1N501 standard sr16/20ve fuel rail 17520-1N510 N1 upper rail 17520-1N520 N1 bottom rail
ผมว่าทนนะจากที่ใช้อยู่อะไหร่บางอย่างอย่างที่พี่ติ่งบอกว่ามันหายากแต่ก็ไม่ยากมากมายสำหรับตอนนี้เพราะมีคนเล่นกันเยอะ คุณจะใช้งานแบบไหนของผมตอนนี้ใช้ เครื่องพัลซ่า+f-con+แก็สAG ก็ทนดีไปเหนือล่องใต้มาเยอะอยู่ ถ้าจะซิ่งก็เคยบูทเต็มที่สุดบาร์7 เครื่องเดิมเปลี่ยนประเก็นมาแผ่นเดี้ยว เครื่องไม่พังครับแต่แค่โบ GT 2540 หลับเพราะทนแรงบูทไหว5555 เครื่องตัวนี้ถ้าผมมอง น้ำมันเครื่องดีปั๊มน้ำมันเบนซิลแรงๆๆถึงๆๆ น้ำมันดีๆๆๆผมว่าไม่พังง่ายๆๆนะ แต่มีข้อให้คิดอย่างหนึ่งว่าคุณจะใช้งานวางแค่ อเวเนียก็พอแต่คิดว่าจะแต่งแรงพัลซ่าน่าใช้ครับ แต่ก็มีข้อให้คิดอีกอย่างหนึ่งเอาแบบตรงๆๆเลยนะคือ "คุณเตรียมพิมพิ์แบงค์ไว้เยอะๆๆได้เลย เพราะว่าต้องประเคนของที่ดีที่สุดให้มันตลอด" ถ้าใช้งานนะครับผมแนะนำตัวDE ปีใหม่ๆ(ตัวhi-potพิมถูกหรือป่าวหว่าผมไม่ใช้เก่งภาษาด้วยสิ)ใส่แก็สวิ่งโลละบาท ทนๆๆเลยครับจึงอยากฝากไว้ให้ จขกท คิดครับ ปล.ถ้าจะเล่นพัลซ่าให้ได้แนะนำให้หาเครื่องที่ตัวหน้าเครื่องลายนะครับ ปีมันใหม่กว่า
ไม่ลองคบSR AVENIRดูมั่งเหรอครับ อะไหล่มีเบิกนะครับ เครื่องมีปีใหม่ๆให้เล่นด้วย ถ้าเจอก็ได้ม้าไปควบเล่น230ตัวลากบอดี้ปลิวไปเลย เอี๊ยดกระจาย...
วาง DE หรือ DET ฝาขาวก็พอแล้ว แค่นี้ก็แรงแล้ว กับ b11 น้ำหนักรถมันเบา เอาช่วงล่างให้ดีๆ วิ่งดีๆ แล้ว แค่นี้ ราคาวางเครื่องใหม่ทำเสร็จ ก็ซื้อรถ ใหม่ได้อีกคัน
ถ้าชอบจริง ๆ หาสภาพสวย ๆ inter บน มาเดิม ๆ ก็วางไปเลยครับ ไม่ต้องไปโมอะไรมัน เดิม ก็วิ่ง ขี้แตกละ ปั้มน้ำ ท่อยาง อื่น ๆ ก็พังตามอายุการใช้งาน อะไหล่ คนเล่นเยอะ หาได้อยู่นะ
สาวๆชอบใช่ปะพี่เฟริส 555 อึดๆ แดงๆ แถมใหญ่ๆ ลิ้นเยอะๆ ชัดเจนเลยพี่ ของผมนี้เปลี่ยนบ่อยเลย ยิ่งไอ้ท่อน้ำหลังเครื่อง กับ แป๊ปน้ำมันเลี้ยงแกนเทอร์โบ แตกไป อย่างละ 2 รอบและ ตอนนี้เป้นสายถักและครับ เห็นด้วยครับ เอาแค่อเวเนียดีกว่าพี่ แบบผมตอนนี้ พังโน่นนี้นั้น อยู่ๆก็งอแงง่วงหลับคาถนน มาหลายรอบเลยปีนี้ ไม่ว่าจะปั้มน้ำ ท่อน้ำหลังเครื่อง ท่อน้ำมันแหร๊ก ท่อน้ำเข้าหม้อน้ำ วาล์วน้ำ ท่อน้ำมันเลี้ยงแกนเทอโบ ไอ้ที่ซวยสุดๆคือ น้ำมันเครื่องหายแบบเงียบๆซีลแคร้งซึมไม่รู้เรื่องเลยครับ และ ครัชต์ก็ลื่นอีก ปีที่แล้วหมดเยอะเลย นี้ยังไม่รวมพวกกิเลสต่างๆ นาๆ นะครับที่ทำเพิ่มเล็กๆน้อยๆอะ ผมว่านะอยากแรงจะเอาขนาดไหนดีกว่า เทอร์โบมันแรงจิงครับ แต่พอกดแช่นานๆอะ เครียดนะครับ ระแวงโน่นนี้นั้น มากมาย ผมว่าเล่น na เช่นพวก 16VVL หรือ 20VVL ก็น่าเล่นนะครับ ไม่บานปลาย ไม่ยุ่งยากด้วย ถ้าขับใช้งานไม่แหง๊ด มั่นซั่วนะครับ 20VVL เกียร์ CVT เหมือน 1JGE ออโต้เลยครับไปนิ่งๆนิ้มๆดึงตึ๊ดๆดีนะครับ วิ่ง 200 - 220 สบายๆเลยไปดีมากเลยครับเคยลองนั่งและลองขับรถพี่ตาม R11 สีดำอยู่วิ่งดีมากครับ อเวเนียดีกว่าเนอะ .... เจอะบ๊อยบ่อยเนอะ พี่ติ่งว่าปะ