ขอความเห็น HALTECH Platinum Sport 1000 กับ FCON 3.3 ยังลังเลอยู่ไม่รู้จะจบที่ตัวไหน.........ใครใช้ หรือเพื่อน รุ่นพี่ ใช้กล่องตระกูลนี้ HALTECH ขอคำชี้แนะหน่อยครับ
haitech ps1000 ดีกว่าเยอะออฟชั่นใช้ง่ายกว่า3.3เยอะทุกวันนี้ไล่เปลี่ยนรถในอู่ทีละคันโปรเเกรมจูนก้อง่ายสุดกว่าเยอะ
เพิ่งได้จับได้เล่น ตัวนี้มาประมาณ 1 อาทิตย์ อยากจะบอกว่าลูกเล่นมันเยอะมาก แถมมี map ในตัวเลย 3 bar ราคามือ1 ก็ไม่แรงมาก โดยรวมน่าสนใจครับ
เผื่อความ สุด แนะนำชุดใหญ่ เลย ครับ มีกล่อง จอ กล่องจุดระเบิด แล้วก็ a/f เท่านี้ก็ บอก ค่าต่างๆของรถได้ หมด
Sport 1000 เป็นตาราง 32x32 Platinum Sprint 500 เป็น16x16 แล้วก็ฟังชั่นต่างๆเยอะเลยครับ Platinum Sport 1000 Features: •8 additional user-definable auxillary inputs •Up to 9 additional user-definable auxillary outputs (Depending on configuration) Features and user-definable outputs available as standard include, but are not limited to: •Fully user-definable 32 x 32 mapping ( Up to 1024 points) •Wideband “Auto tuning” using user definable target AFR table •Narrow and Wideband closed loop O2 control •Staged injection control for multiple injectors per cylinder (inc rotary) •3D mapped rotary engine ignition split •Soft and hard cut rev limiter •EGT fuel correction •Tuning via TPS with manifold pressure correction •Dual map switching for fuel/ign/boost •Anti-lag (Rally and Launch style) •Rotational idle •Launch Control •VTEC cam timing control •VANOS cam control (intake cam only) •True variable cam control supporting late model Toyota’s, WRX’s and EVO’s •Dual intake runner control •Onboard 2.5 BAR MAP sensor (or use with external MAP up to 10 BAR) •Custom sensor calibration (Use your own sensors for temps or fuel/oil pressure etc) •Open or closed loop boost control ( Road speed, RPM or gear based mapping) •Closed loop idle control (Stepper motor and BAC type) •Extra injector control •Thermo-fan control ( Duty cycle or on/off ) •Intercooler fan/spray •Alternator control (Mazda •Engine control relay function •Nitrous switching with fuel / ignition correction •Staged shift lights •Aux fuel pump control •Tacho output (5v,8v,12v) •Turbo timer •Torque converter lock up •Air con request idle up •Windows 2000, XP, Vista compatible software •”In the field” updatable Firmware provides all the new features as soon as they are available •Onboard and laptop data logging with Data Viewer software •USB communication with laptop/PC •CAN Bus port for direct plug in communication with Racepak and Aim Dash system Typical Applications: • Control of fuel injection on modified engines • Conversion from carburetion to fuel injection • Race and rally applications of all description • Design and development purposes • Educational use by universities and technical colleges • Original equipment in cars and motorcycle Platinum Sprint 500 Features: • Windows 2000, XP, Vista compatible software • Real time programming, instant hesitation free adjustment while engine is running • Fully user definable 16 x 16 mapping • Tuning via Volumetric Efficiency (VE), Injection time • Selectable onboard internal MAP sensor rated to 150kPa (up to 1.5 Bar or 22psi boost) • USB and CAN Communication Port • Custom sensor calibaration allows for most factory sensors to be used • 2 x User programmable outputs ECU Fixed Outputs: • 4 x Fuel Injector outputs (for high impedance injectors only (ie: above 8Ω) • 4 x Ignition outputs • Tacho • Thermo Fan • Fuel Pump ECU Programmable Outputs: • 2 x Programmable Outputs ECU Inputs: • Air Temperature • Aux Rev Limiter • Coolant Temperature • Manifold Absoloute Pressure • Roadspeed • Throttle Position • O2 Sensor (Narrowband or Wideband) Functions: • CAN Communication • O2 Control • Over Boost • Gear Setup • Decel Cut • Transient Throttle Enhance • Rev Limiter
Spint 500 ความสามารถ พอกันกับ F-Con กล่องเงิน Ver 2.1 (แต่มี Map 1.5 Bar ในตัว) Sport 1000 ความสามรถเท่ากับ F-Con กล่องทอง Ver 3.1 3.2 3.24 3.3 (แต่มี Map 3 Bar ในตัว) Haltech จัดไปคับ พี่บัง