เข้าสู่ระบบหรือลงทะเบียน
ติดต่อลงโฆษณา
[email protected]
หรือโทร. 081-811-1138 หรืออ่านรายละเอียดเพิ่มเติม คลิกที่นี่
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
Community Car Clubs
>
Pickup Car Clubs
>
HILUX Club
>
รบกวนถามเซียนเทอร์โบ2 L
>
ตอบกลับหัวข้อ
ชื่อ:
การตรวจสอบ:
กรุณาเปิดใช้งานจาวาสคริปต์เพื่อดำเนินการต่อ
กำลังโหลด...
ข้อความ:
<p>[QUOTE="Hang@HLc, post: 445999, member: 63486"]Evo 6 RS Tommi Makinnen ODMIT03</p><p><br /></p><p>This is the Tommi Makinnen special addition and is supplied with the titanium turbine wheel and a different size compressor wheel for an even greater response. Wheel size is 49.3mm/65mm/24mm as opposed to the standard wheel at 48.3mm/68mm/22mm. TD05 15G 10.5T.</p><p><br /></p><p>A ball bearing conversion can be done to greatly improve top end performance with much higher boost capability and much quicker response time over the standard unit. Highly recommended for fast road/track and rally cars.</p><p><br /></p><p>Group N Conversion Option. Modify compressor cover and manufacture restrictor 32mm. (For motorsport use only)</p><p><br /></p><p>Group A Conversion Option. Modify compressor cover and manufacture restrictor 34mm. (For motorsport use only)</p><p><br /></p><p>For example, TD05H-16G 7cm^2 is a turbo with,</p><p>TD05 turbine housing with 'H' style turbine wheel. There are S, SH, H... style of turbine wheel/housing. </p><p>16G compressor wheel. 16 is the size of the wheel, 1.83 inducer, 2.37 exducer. There is no direct correlation between MHI designation and actual physical size of the compressor wheel. G is the style of wheel (uneven height of blades). C, B, T style wheel's blades have the same height. Blades are equally spaced, but the number and pitch of the blades vary between models. </p><p>8cm^2 is referring to exhaust discharge area in the turbine housing. More specifically, it is the smallest cross-sectional area of the scroll, turbine housing. Very similar to Garrett turbo's A/R. The smaller number means faster spool-up but more back pressure at higher rpm. Bigger number means longer spool up but less back pressure, thus more top end power.</p><p><br /></p><p>แปลเองครับอ่านไม่ค่ยออกซักเท่าไหร่[/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="Hang@HLc, post: 445999, member: 63486"]Evo 6 RS Tommi Makinnen ODMIT03 This is the Tommi Makinnen special addition and is supplied with the titanium turbine wheel and a different size compressor wheel for an even greater response. Wheel size is 49.3mm/65mm/24mm as opposed to the standard wheel at 48.3mm/68mm/22mm. TD05 15G 10.5T. A ball bearing conversion can be done to greatly improve top end performance with much higher boost capability and much quicker response time over the standard unit. Highly recommended for fast road/track and rally cars. Group N Conversion Option. Modify compressor cover and manufacture restrictor 32mm. (For motorsport use only) Group A Conversion Option. Modify compressor cover and manufacture restrictor 34mm. (For motorsport use only) For example, TD05H-16G 7cm^2 is a turbo with, TD05 turbine housing with 'H' style turbine wheel. There are S, SH, H... style of turbine wheel/housing. 16G compressor wheel. 16 is the size of the wheel, 1.83 inducer, 2.37 exducer. There is no direct correlation between MHI designation and actual physical size of the compressor wheel. G is the style of wheel (uneven height of blades). C, B, T style wheel's blades have the same height. Blades are equally spaced, but the number and pitch of the blades vary between models. 8cm^2 is referring to exhaust discharge area in the turbine housing. More specifically, it is the smallest cross-sectional area of the scroll, turbine housing. Very similar to Garrett turbo's A/R. The smaller number means faster spool-up but more back pressure at higher rpm. Bigger number means longer spool up but less back pressure, thus more top end power. แปลเองครับอ่านไม่ค่ยออกซักเท่าไหร่[/QUOTE]
เข้าสู่ระบบด้วย Facebook
เข้าสู่ระบบด้วย Twitter
เข้าสู่ระบบด้วย Google
ชื่อผู้ใช้งานหรือที่อยู่อีเมล์ของคุณ:
คุณมีบัญชีผู้ใช้หรือไม่?
ไม่มี, สร้างบัญชีผู้ใช้ตอนนี้
มี, รหัสผ่านของฉันคือ:
ลืมรหัสผ่านของคุณ?
อยู่ในระบบตลอดเวลา
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
Community Car Clubs
>
Pickup Car Clubs
>
HILUX Club
>
รบกวนถามเซียนเทอร์โบ2 L
>
X
หน้าแรก
หน้าแรก
Quick Links
โพสต์ล่าสุด
กิจกรรมล่าสุด
ผู้เขียน
ฟอรั่ม
ฟอรั่ม
Quick Links
ค้นหาฟอรั่ม
โพสต์ล่าสุด
ประกาศซื้อขาย
ประกาศซื้อขาย
Quick Links
ค้นหาประกาศซื้อขาย
กิจกรรมล่าสุด
ผู้ค้าขายคะแนนสูงสุด
สื่อ/วิดีโอ
สื่อ/วิดีโอ
Quick Links
Search Media
New Media
สมาชิก
สมาชิก
Quick Links
สมาชิกที่โดดเด่น
สมาชิกที่ลงทะเบียน
ผู้ใช้งานในขณะนี้
กิจกรรมล่าสุด
โพสต์ข้อมูลส่วนตัวใหม่
เมนู
ค้นหาเฉพาะชื่อ
โพสต์โดยสมาชิก:
แยกชื่อด้วยเครื่องหมายจุลภาค
ใหม่กว่า:
ค้นหาเฉพาะหัวข้อนี้
ค้นหาเฉพาะฟอรั่มนี้
แสดงผลเป็นหัวข้อ
การค้นหาที่มีประโยชน์
โพสต์ล่าสุด
เพิ่มเติม...