เพื่อนๆพี่ชาวB12 ทุกท่าน ช่วยส่งเสียงกันหน่อยคับ (จะได้รู้ว่ารุ่นรถของเราก็มีดีและคลาสลิกไม่อายรุ่นBอื่นๆนะคับ)...
1988 Nissan Sentra (B12) Engine Engine Code: SR20DET Type: 1998cc in-line four, DOHC, aluminum block and head Internal Modifications: Jim Wolf Technology S3 HLcamshafts External Modifications: Pulsar GTI-R exhaust manifold, Garrett/HKS GT3037 turbocharger, TiAL 44mm external wastegate, HKS EVC boost controller, GReddy Turbo Timer, Afterhours Automotive custom 3-in. exhaust and intercooler piping, 3-in. air intake, JWT pop charger, HKS bypass valve, Spearco front-mount intercooler, Unorthodox Racing underdrive pulleys, Koyo radiator, Nismo thermostat and radiator cap, Setrab oil cooler, remote HPI oil filter w/stainless steel braided linesEngine Management Modifications: Walbro 255lph fuel pump, SX fuel pressure regulator, JWT ECU, Cobra MAF, 72lb/hr fuel injectors, VP Racing C16 fuel, Innovate Motorsports LMA-3 datalogger, LM-1 wideband O2 system, Techtom MDM 100 Drivetrain Layout: Transverse front-engine, front-wheel drive Drivetrain Modifications: JWT flywheel, clutch, pressure plate, PAR dog gear set, Nismo engine mounts and 1.5-way clutch-type limited-slip differential, custom transmission case welded gussets, Red Line Shockproof oil Suspension Front: Nismo four-way adjustable dampers, Ground Control coilover kit, camber plates, Eibach ERS springs (550lb/inch), modified Energy Suspension B13 Sentra SE-R bushings, Pulsar NX (KN13) anti-roll bar Rear: Nismo four-way adjustable dampers, Ground Control coilover kit, Eibach ERS springs (500lb/inch), modified Energy Suspension B13 Sentra SE-R bushings, Pulsar NX (KN13) anti-roll bar Brakes Front: Fastbrake four-piston SE-R Cup brake kit, Altima master cylinder, stainless steel braided brake lines, Carbotech Panther Plus brake pads Rear: Maxima brakes (J30), modified rear spindles, stainless steel braided brake lines, Carbotech Panther Plus brake pads External Nissan Sunny (Nismo edition) grille and emblem, Xenon body kit, Nissan Motorsports front air dam Wheels: Volk Racing TE37, 17x7.5 (F/R) Tires: BFGoodrich g-Force T/A KD, 205/45/17 (F/R) Body: Technosquare four-point roll bar w/integrated rear strut tower brace Interior: Sparco six-point safety harness, Pro 2000 seats, shift knob, Momo Race steering wheel Read more: B12 Nissan Sentra - Driving The Dream - Sport Compact Car Magazine
ฺฺB12 ผมจอดซ่อมมาเดือนกว่าแล้ว หาเพลาขับไม่ได้ เดิมSR20 DE A/T เปลี่ยนเป็น SR20DE A/T เหมือนเดิม แต่เกียร์ไม่เหมือน เกียร์ใหญ่กว่า เพลาขับใหญ่กว่า ของเดิมใช้ไม่ได้ ตอนนี้ยังหาไม่ได้เลย มีใครเก็บไว้มั่ง ขอซื้อต่อหน่อยครับ อยากขับแล้ว
เกียร์เดิมเอามาจากรถอะไร(เครื่องตัวไหน) แล้วเกียร์ลูกใหม่ที่บอกว่าใหญ่กว่าเอามาจากรถรุ่นไหน(เครื่อง)อะไร มีเต็ดหรือเปล่าครับ
เดิมเครื่องกับเกียร์เป็นของ พรีมีร่า เครื่องใหม่ก็ พรีมีร่า แต่ปีใหม่กว่า ที่เห็นต่างกันก็มี เครื่องเดิมปลักสายไฟเข้าจานจ่าย 2 ปลัก เครื่องใหม่ปลักเดียว เกียร์ที่ติดมากับเครื่องใหม่ลูกใหญ่กว่า คือวางลงที่เดิมไม่ได้ต้องถึงขั้นทำแท่นเครื่องใหม่ ถ้าวางลงไปที่เดิมติดเกียร์ครับ ทราบเท่านี้ครับ ตอนนี้ 2 เดือนแล้ว จอดอยู่ที่อู่หลังวัดโมลี (หาเพลาขับไม่ได้ เดี๋ยว วัน-2วันนี้ จะเข้าไปวัดขนาดเพลาขับมาครับ และจะไปหาซื้อดู )ครับ
เพลาน่าหายากครับ ถ้าอยากจะใช้รถเลยคงต้องขยายฐานล้อออกไปตามความสั้นยาวของเพลาขับที่หาได้ครับ หรือกัดเฟืองเพลาขับเอาครับ
โห ถึงขั้นกัดเฟืองใหม่เลยเหรอ งานเข้าแล้วมั่งครับ มีแหล่งซื้อที่ใหนมั่งครับ ขอบคุณครับ + อ้างถึง ตอบกลับ