เข้าสู่ระบบหรือลงทะเบียน
ติดต่อลงโฆษณา
[email protected]
หรือโทร. 081-811-1138 หรืออ่านรายละเอียดเพิ่มเติม คลิกที่นี่
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
Community Car Clubs
>
Nissan Car Clubs
>
Club NX
>
เป็นไงครับพี่อ็อดตกลงอะไรพัง
>
ตอบกลับหัวข้อ
ชื่อ:
การตรวจสอบ:
กรุณาเปิดใช้งานจาวาสคริปต์เพื่อดำเนินการต่อ
กำลังโหลด...
ข้อความ:
<p>[QUOTE="Anankhet, post: 1002036, member: 6610"]Hydraulic lifters have "give" in them so to speak to make sure contact is maintained on the rocker to shims durating the cam rotation cycle.</p><p><br /></p><p>Solid lifters have an advantage at high RPM simply because they are solid - there is a constant and consistent strength contract during the whole rpm range. The reason being motors like the GTIR are solid is that hydraulic lifters tend to get pump up in high rpm - and loose a percentage of their ability to maintain firm contact between the rocker and shims - leading to thrown rockers etc.</p><p><br /></p><p>The downside to having solid rocker?</p><p>1)Clearances have to be precise - otherwise their noisy as buggery and arent as effective. Be prepared to get a set of feeler guages and checking the shims tolerances every 10-20,000km's.</p><p>2) Your camshaft choices becomes limited as you need a different grind on different sticks.[/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="Anankhet, post: 1002036, member: 6610"]Hydraulic lifters have "give" in them so to speak to make sure contact is maintained on the rocker to shims durating the cam rotation cycle. Solid lifters have an advantage at high RPM simply because they are solid - there is a constant and consistent strength contract during the whole rpm range. The reason being motors like the GTIR are solid is that hydraulic lifters tend to get pump up in high rpm - and loose a percentage of their ability to maintain firm contact between the rocker and shims - leading to thrown rockers etc. The downside to having solid rocker? 1)Clearances have to be precise - otherwise their noisy as buggery and arent as effective. Be prepared to get a set of feeler guages and checking the shims tolerances every 10-20,000km's. 2) Your camshaft choices becomes limited as you need a different grind on different sticks.[/QUOTE]
เข้าสู่ระบบด้วย Facebook
เข้าสู่ระบบด้วย Twitter
เข้าสู่ระบบด้วย Google
ชื่อผู้ใช้งานหรือที่อยู่อีเมล์ของคุณ:
คุณมีบัญชีผู้ใช้หรือไม่?
ไม่มี, สร้างบัญชีผู้ใช้ตอนนี้
มี, รหัสผ่านของฉันคือ:
ลืมรหัสผ่านของคุณ?
อยู่ในระบบตลอดเวลา
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
Community Car Clubs
>
Nissan Car Clubs
>
Club NX
>
เป็นไงครับพี่อ็อดตกลงอะไรพัง
>
X
หน้าแรก
หน้าแรก
Quick Links
โพสต์ล่าสุด
กิจกรรมล่าสุด
ผู้เขียน
ฟอรั่ม
ฟอรั่ม
Quick Links
ค้นหาฟอรั่ม
โพสต์ล่าสุด
ประกาศซื้อขาย
ประกาศซื้อขาย
Quick Links
ค้นหาประกาศซื้อขาย
กิจกรรมล่าสุด
ผู้ค้าขายคะแนนสูงสุด
สื่อ/วิดีโอ
สื่อ/วิดีโอ
Quick Links
Search Media
New Media
สมาชิก
สมาชิก
Quick Links
สมาชิกที่โดดเด่น
สมาชิกที่ลงทะเบียน
ผู้ใช้งานในขณะนี้
กิจกรรมล่าสุด
โพสต์ข้อมูลส่วนตัวใหม่
เมนู
ค้นหาเฉพาะชื่อ
โพสต์โดยสมาชิก:
แยกชื่อด้วยเครื่องหมายจุลภาค
ใหม่กว่า:
ค้นหาเฉพาะหัวข้อนี้
ค้นหาเฉพาะฟอรั่มนี้
แสดงผลเป็นหัวข้อ
การค้นหาที่มีประโยชน์
โพสต์ล่าสุด
เพิ่มเติม...