หมอบอกใกล้แล้วครับ ช่วงนี้ให้โด๊ปไข่ขาวหนักๆ สนามหน้าโฮมเรซ แฮมอาละวาดแน่ ใช่ๆ เก็บเล็กผสมน้อยไปเรื่อยๆ หนทางอีกยาวไกล
แหม...โดนัทโดนรุมอยู่นาน ไอ้เราก็นั่งดู F1 อยู่บ้านไม่ได้มาคุยในนี้เลย.. ว่าแต่ เชียร์แม็ค แล้วเป็นไงเหรอ โป้ง คนเค้า ชอบแม็ค แล้วยังไงโป้ง ถึง ทีมที่เชียร์ ไม่เข้า แต่ไอ้คันที่เข้า มันก็แม็ค ไม่ใช่เหรอ โป้ง ว่าไงโป้ง ... ปล..โดนัทเด๋วหาพวกเพิ่ม อย่างน้อยก็มี คนเชียร์แม็ค เด๋วตาม กำนันมาจัดการ โป้ง ดีกว่า
คนเชียร์เฟอร์เยอะ แต่ก้อยังเชียร์ไม่ขึ้นเนอะ สนามหน้าลุ้นต่อปาย FIA ประกาศรายชื่อทีมแข่งปีหน้ามาแล้ว กำลังงงว่าทำไมถึงระบุว่า Ferrari กลายเป็นว่าไม่มีเงื่อนไขแล้วล่ะเนี่ย เหลือแค่ Mac/BMW/Brawn/Toyota/Renault ที่บอกว่า subject to condition แล้วจะเรียกคุยวันที่ 19 นี้ FIA เล่นอะไรป่าวเนี่ย ก็เห็น Ferrari บอกว่ายังไงก้อต้อง subject to conditioiin แต่มีทีมใหม่มา สามทีม ใช้เครื่อง crossworth เจ้าเก่า The FIA statement in full: 2010 FIA Formula One World Championship Entry List Following the completion of the applications process for teams to compete in the 2010 FIA Formula One World Championship, the following teams have been confirmed. TEAM / CONSTRUCTOR SCUDERIA FERRARI MARLBORO / FERRARI SCUDERIA TORO ROSSO / STR TBA RED BULL RACING / RBR RENAULT AT&T WILLIAMS / WILLIAMS TOYOTA FORCE INDIA F1 TEAM / FORCE INDIA MERCEDES CAMPOS GRAND PRIX / CAMPOS COSWORTH MANOR GRAND PRIX / MANOR COSWORTH TEAM US F1 / TEAM US F1 COSWORTH VODAFONE McLAREN MERCEDES* / McLAREN MERCEDES BMW SAUBER F1 TEAM* / BMW SAUBER RENAULT F1 TEAM* / RENAULT PANASONIC TOYOTA RACING* / TOYOTA BRAWN GP FORMULA ONE TEAM* / BRAWN TBA *These five teams have submitted conditional entries.The FIA has invited them to lift those conditions following further discussions to be concluded not later than close of business on Friday 19 June.
หนามหน้า Silverstone เวลา Lap Record ยังเป็นผลงานของม้าลำพอง เอาน่า...อย่างน้อย เราก็เคยปูทางเอาไว้งามๆ แต่ปีนี้ 7 สนามผ่านไปรู้สึกทำใจนิดๆ สรุปคือ สนามที่เหลือน่าจะพอมีลุ้นล่ะน่า(สาธุ๊)
รอดูผลระหว่าง FOTA กับ FIA ศุกร์นี้อีกรอบ สมาคมผู้ผลิตยานยนต์ยุโรปก็คัดค้าน FIA ในครั้งนี้เช่นกัน เห็นว่าอาจจะถอนตัวจากรายการอื่นๆด้วย แถม FOTA ยังเกริ่นว่าอาจจะเปิด New Championship Series อีก รอดูๆ ลุ้นๆ แต่ผมก็ไม่ชอบใจกฎของ FIA ปีนี้เหมือนกันนะ เสนห์ของ F1 กำลังจะถูกทำลายเพราะตามอสลีย์นี่แหละ -*-
รอดูกันต่อปายย...ธรรมดาของคนมีอำนาจอ่ะเน๊อะ คิดจะทำไรมานก็ทำโดยไม่สนใจสภาวะรอบข้างเล้ยยย เห็นว่ามา 26 คัน น่าสนเห็นจะเป็น Brabham เค้าบอกว่าจะกลับมาลงแข่งในปี 2010 เป็นอดีตทีมที่แข่งครั้งสุดท้าย เมื่อปี ค.ศ. 1992 เคยคว้าแชมป์โลกประเภทนักขับ 4 สมัย และคว้าแชมป์ประเภททีมผู้สร้าง 2 สมัย ส่วนทีมอื่นๆ ที่จะมาลงก็มีProdrive, Super fun, U.S. F1 และ Campos เนี่ยเดี๋ยวดูนะ พอพวกใหม่ๆ เข้ามาก็เอาอกเอาใจกันพักนึง ซักพักก็เหมือนเดิม
ล่าสุด FIA ยังยืยยันในเรื่อง Budget Cap ที่ 45 ล้านยูโรอยู่ ผลคงต้องรอดูวันศุกร์ FOTA ลงนามขับไล่ FIA head steward: Alan Donnelly เนื่องจาก Donnelly พยายามสร้างความขัดแย้งภายในแก่ FOTA ด้วยการสร้างความเข้าใจผิดว่ามีการแบ่งชนชั้นแบ่งฝ่ายแบ่งพรรคแบ่งพวกใน FOTA ในการประชุมทีมต่างๆที่อิสตันบูล ด้วยการจงใจแถลงแจ้งกล่าวลำดับทีมอย่างผิดพลาด Niki Lauda กล่าวว่าปัญหาตอนนี้ที่จบไม่ลงเป็นเพราะ Ego ของทั้งสองฝ่าย และไม่มีฝ่ายไหนอยากเสียหน้า Prodrive / Lola / Epsilon ไม่อยากเชื่อว่าหลุดจากโผรายชื่อทีมที่จะได้ลงแข่งในปี 2010 โดยทีมที่ติดโผกลับเป็นทีมชั้นสอง กะ 10 คำถามเด็ดๆสำหรับมอสลีย์ (แปลเองนะฮะ มันยาว) The FIA are getting very chatty all of a sudden. Well, if they want to talk, here's 10 questions we'd like to see answered by Max Mosley. No deviation, no obscuring the issue - straight answers please. 1. Do you seriously consider that the global success and popularity of F1 is down to the FIA and FOM, or the teams who have invested billions into the sport, not taken billions out? 2. If you are so keen on competition and European competition law, can we look again at the nature of the deal the FIA made with FOM, selling the TV rights for 100 years, seemingly without any other bidder being asked to tender? 3. You have unveiled three new teams to compete in F1 in 2010. These don't include ProDrive. The last time you were looking to add a team to the grid they were the name at the top of the list - is the fact that they have links to McLaren the reason they are out in the cold? 4. Isn't the lack of teams entering the F1 World Championship over the last ten years in any way down to the demand from the FIA to stump up $48m for the privilege of entering. 5. Do you really think the world's sports broadcasters want to see a series contested by Williams, Force India, a couple of GP2 teams, a few sportscar teams and some F3 outfits? 6. Do you think it was a major mistake saying that F1 could do without Ferrari, given that any legal case compelling them to enter the 2010 series will no doubt repeat your words. 7. Are the negative headlines you are creating more or less likely to bring new sponsors into the sport you are trying to protect? 8. In negotiations with FOTA your bargaining position has gone from a budget cap of £30m policed by the FIA, to £40m policed by the teams' own auditors, to £100m in 2010 with marketing*, drivers and key personnel not included. If you're suddenly insisting it's £40m or nothing, surely it's you who's trying to scupper the deal? (And in this system, how many engineers will be doing a bit of marketing during race weekends). 9. Ed Gorman in The Times has said: "I am not used to the Max Mosley style of governance which is: 1. Create a huge crisis; 2.Then stir it up as much as you can; 3. Bring the sport to the very edge of anarchy, and 4. Pull a spectacular iron out of the fire and claim you have won. I don't know. I just find it hard to believe that a global sport and business of the stature of Formula One should, or needs to be, run in this manner. Did no one ever learn the lesson that a concensus-based approach is the best way ahead, especially when you are dealing with public companies?" Do you think that's fair? 10. You have been described in the press this week as "vindictive, arrogant and wilfull" and are now attracting criticism from journalists who supported your move to cap the teams at £40m. Do you think you may be losing the teams, the public and the media now...?
ขอบคุณครับสำหรับข่าวสารแน่นๆ ช่วงนี้ไม่ค่อยได้ติดตามการเมืองF1เท่าไหร่ ดูตอนแข่งอย่างเดียว ป.ล. 10คำถามทีเด็ดเลยนะเนี่ย เรื่องเงินๆทองๆนี่ป่วนได้ทุกวงการจริงๆ
เงินทองไม่เข้าใครออกใคร.....ว่าแต่ พี่ tAn พอจะมาเล่นกระป๋องวันศุกร์นี้ ได้มะคับ (ชวนจารย์ บ๊อบ มาด้วยนะ).........
Lola ถอนตัวเรียบร้อย หลัง FIA บอกให้สแตนบายรอตำแหน่งทีมว่างในอนาคต อ่านแถลงท่อนหนึ่งของ Lola แล้วผมว่าแอบแขวะ FIA อยู่เล็กๆนะ LOL "Significant financial investment has been made in producing its 2010 contender and the FIA had requested that the Lola F1 Team remain in a state of readiness for a possible future entry."
FOTA ปฏิเสธข้อเสนอ Budget Cap สุดท้ายของ FIA ที่ 100 ล้านยูโร พร้อมแถลงว่ามีความตั้งใจที่จะเตรียมจัด Championship ใหม่ขึ้นมา Since the formation of FOTA last September the teams have worked together and sought to engage the FIA and commercial rights holder, to develop and improve the sport. Unprecedented worldwide financial turmoil has inevitably placed great challenges before the F1 community. FOTA is proud that it has achieved the most substantial measures to reduce costs in the history of our sport. In particular the manufacturer teams have provided assistance to the independent teams, a number of which would probably not be in the sport today without the FOTA initiatives. The FOTA teams have further agreed upon a substantial voluntary cost reduction that provides a sustainable model for the future. Following these efforts all the teams have confirmed to the FIA and the commercial rights holder that they are willing to commit until the end of 2012. The FIA and the commercial rights holder have campaigned to divide FOTA. The wishes of the majority of the teams are ignored. Furthermore, tens of millions of dollars have been withheld from many teams by the commercial rights holder, going back as far as 2006. Despite this and the uncompromising environment, FOTA has genuinely sought compromise. It has become clear however, that the teams cannot continue to compromise on the fundamental values of the sport and have declined to alter their original conditional entries to the 2010 World Championship. These teams therefore have no alternative other than to commence the preparation for a new Championship which reflects the values of its participants and partners. This series will have transparent governance, one set of regulations, encourage more entrants and listen to the wishes of the fans, including offering lower prices for spectators worldwide, partners and other important stakeholders. The major drivers, stars, brands, sponsors, promoters and companies historically associated with the highest level of motorsport will all feature in this new series. ส่วนเอ็คเคิลสโตนก็ได้กล่าวไว้ว่าเป็นไปไม่ได้ที่ FOTA จะทำได้สำเร็จเนื่องจาก จำนวนเงินมหาศาลที่จะต้องใช้ดำเนินการต่างๆ ส่วน FOTA ก็ว่าดูซิ FIA จะไปรอดมั้ย เมื่อรายการมีแต่นักขับกับทีมใหม่โนเนม กับทีมเก่าๆอีกไม่กี่ทีม ดูซิว่าผู้ชมจะเลือก FIA หรือรายการของ FOTA ที่มีทีมที่มีประวัติยาวนาน นักขับชั้นยอดของโลก กฎที่คงไว้ซึ่งสเนห์ของกีฬาแต่โปร่งใสไม่คดโกง ฟังความเห็นส่วนรวมและแฟนๆ ฐานแฟนที่เหนียวแน่น อีกทั้งค่าเข้าชมที่สมเหตุสมผลกว่าของ FIA การเมือง F1 ตอนนี้เมามันมาก สนุกกว่าของบ้านเราเยอะ
British GP Practice 1 Results Pos No Driver Team Time/Retired Gap Laps 1 15 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:19.400 20 2 14 Mark Webber RBR-Renault 1:19.682 0.282 19 3 22 Jenson Button Brawn-Mercedes 1:20.227 0.827 20 4 23 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:20.242 0.842 29 5 7 Fernando Alonso Renault 1:20.458 1.058 26 6 3 Felipe Massa Ferrari 1:20.471 1.071 23 7 9 Jarno Trulli Toyota 1:20.585 1.185 32 8 1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:20.650 1.250 26 9 16 Nico Rosberg Williams-Toyota 1:20.815 1.415 32 10 21 Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 1:20.838 1.438 25 11 20 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:20.913 1.513 22 12 2 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:21.029 1.629 22 13 6 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:21.103 1.703 24 14 4 Kimi Räikkönen Ferrari 1:21.179 1.779 27 15 11 Sebastien Bourdais STR-Ferrari 1:21.384 1.984 23 16 10 Timo Glock Toyota 1:21.386 1.986 32 17 17 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:21.489 2.089 26 18 8 Nelsinho Piquet Renault 1:21.525 2.125 30 19 12 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:21.590 2.190 37 20 5 Robert Kubica BMW Sauber 1:21.801 2.401 16 Practice 2 Results Pos No Driver Team Time/Retired Gap Laps 1 15 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:19.456 39 2 14 Mark Webber RBR-Renault 1:19.597 0.141 35 3 20 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:20.141 0.685 41 4 17 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:20.209 0.753 36 5 7 Fernando Alonso Renault 1:20.237 0.781 36 6 23 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:20.244 0.788 26 7 1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:20.417 0.961 35 8 9 Jarno Trulli Toyota 1:20.458 1.002 40 9 16 Nico Rosberg Williams-Toyota 1:20.468 1.012 42 10 8 Nelsinho Piquet Renault 1:20.608 1.152 37 11 5 Robert Kubica BMW Sauber 1:20.622 1.166 23 12 2 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:20.733 1.277 37 13 10 Timo Glock Toyota 1:20.762 1.306 37 14 22 Jenson Button Brawn-Mercedes 1:20.767 1.311 28 15 6 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:20.932 1.476 35 16 11 Sebastien Bourdais STR-Ferrari 1:20.945 1.489 36 17 3 Felipe Massa Ferrari 1:21.005 1.549 37 18 4 Kimi Räikkönen Ferrari 1:21.132 1.676 38 19 21 Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 1:21.413 1.957 40 20 12 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:21.668 2.212 37 แฟนม้าแฟนแม็คไม่ต้องตกใจ เค้ายังไม่เอาจริง ควอลิฟายวันนี้(เสาร์)1ทุ่มตรง อย่าลืมดูกันนะ
ต้องเผื่อใจมัยเนี่ย เฮ้อ แต่อ่านจาก quote นักขับแต่ละคนแล้ว อืมม เฟอร์ดูเหมือนไม่น่าจะเป็น serious contender ได้เลยยยย สนามนี้มานั่งดู vettel ดับอหังกา Button ได้หรือไม่
ทีมโปรดเรากลายเป็นไม้ประดับไปซะแล้วครับพี่ เดี๋ยวรอผลควอลิฟายก่อน ค่อยตัดสินใจว่าสนามนี้จะลุ้นใครเป็นพิเศษดี + อ้างถึง ตอบกลับ