เข้าสู่ระบบหรือลงทะเบียน
ติดต่อลงโฆษณา
[email protected]
หรือโทร. 081-811-1138 หรืออ่านรายละเอียดเพิ่มเติม คลิกที่นี่
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
Community Car Clubs
>
Mitsubishi Car Clubs
>
Evolution Thailand
>
ขอความรู้เรื่องเทอร์โบหน่อยครับพี่Evo-3
>
ตอบกลับหัวข้อ
ชื่อ:
การตรวจสอบ:
กรุณาเปิดใช้งานจาวาสคริปต์เพื่อดำเนินการต่อ
กำลังโหลด...
ข้อความ:
<p>[QUOTE="toku, post: 353357, member: 9002"]spec อันนี้ หลายๆคนคงจะเคยเห็นกันมาแล้ว ..... ถ้าดูให้ดี จะรู้ว่า เทอร์โบแต่ละตัวมีจุดดี จุดด้อยต่างกันหลากหลายมากๆ .......ลงให้ดูกันอีกซักรอบเผื่อบางท่านที่ยังไม่เห็นจะได้นำไปใช้ประโยชน์กันครับ (มีแค่ 1- 8.5 น่ะครับ)</p><p><br /></p><p>Evolution 1</p><p>Turbo = TDO5H16G-7</p><p>Nozzle Area (cm2) = 7</p><p>Exhaust turbine = Inconel (steel alloy)</p><p>Compressor = Aluminium, 60mm wide</p><p><br /></p><p><br /></p><p>Evolution 2</p><p>Turbo = TDO5H16G-7</p><p>Nozzle Area (cm2) = 7</p><p>Turbine = Inconel (steel alloy)</p><p>Compressor = Aluminium, 60mm wide</p><p><br /></p><p><br /></p><p>Evolution 3</p><p>Turbo = TD05H16G6-7</p><p>Nozzle Area (cm2) = 7</p><p>Turbine = Inconel (steel alloy)</p><p>Compressor = Aluminium, 68mm wide</p><p><br /></p><p><br /></p><p>Evolution 4</p><p>Turbo = TD05HR-16G6-9T</p><p>Nozzle Area (cm2) = 9</p><p>Turbine = Inconel (steel alloy)</p><p>Compressor = Aluminium, 68mm wide</p><p><br /></p><p><br /></p><p>Evolution 5</p><p>Turbo = TD05HR-16G6-10.5T (GSR)</p><p>TD05HRA-16G6-10.5T (RS)</p><p>Nozzle Area (cm2) = 10.5</p><p>Turbine = Inconel (steel alloy), Titanium alloy (RS)</p><p>Compressor = Aluminium, 68mm wide</p><p><br /></p><p><br /></p><p>Evolution 6</p><p>Turbo = TD05HR-16G6-10.5T (GSR)</p><p>TD05HRA-16G6-10.5T (RS/rs2)</p><p>Nozzle Area (cm2) = 10.5</p><p>Turbine = GSR - Inconel (steel alloy), Titanium alloy (RS/RS2)</p><p>Compressor = Aluminium, 68mm wide</p><p><br /></p><p><br /></p><p>Evolution 6 : Tommi Makinen Edition</p><p>Turbo = TD05RA-15GK2-10.5T (GSR)</p><p>TD05HRA-16G6-10.5T (RS/rs2)</p><p>Nozzle Area (cm2) = 10.5</p><p>Turbine = Titanium alloy for both RS/RS2/GSR!</p><p>Compressor = Aluminium, 65mm (gsr) - 68mm(rs) wide</p><p><br /></p><p><br /></p><p>Evolution 7</p><p>Turbo = TD05HR-16G6-9.8T (GSR)</p><p>TD05HRA-16G6-9.8T (RS/RS2)</p><p>Nozzle Area (cm2) = 9.8</p><p>Turbine = GSR - Inconel (steel alloy), RS/Rs2=Titanium alloy</p><p>Compressor = Aluminium, 68mm wide</p><p><br /></p><p><br /></p><p>Evolution 7 GTA</p><p>Turbo = TD05-15GK2-9.0T</p><p>Nozzle Area (cm2) = 9.0</p><p>Turbine = Inconel (steel alloy)</p><p>Compressor = Aluminium, 65mm wide</p><p><br /></p><p><br /></p><p>Evolution 8</p><p>Turbo = TD05HR-16G6-9.8T (GSR / USDM E8)</p><p>TD05HRA-16G6-9.8T (RS/RS2)</p><p>Nozzle Area (cm2) = 9.8</p><p>Turbine = USDM EVO 8 & JDM GSR =Inconel (steel alloy),</p><p>RS/Rs2=Titanium alloy.</p><p>Compressor = Aluminium, 68mm wide</p><p><br /></p><p><br /></p><p>Evolution MR aka "8.5"</p><p>GSR = TD05HR-16G6-10.5T or TD05HRA-16G6-10.5T (Ti Alloy option)</p><p>RS = 6MT:TD05HRA-16G6-10.5T or 5MT:TD05HRA-16G6-9.8T</p><p><br /></p><p>Nozzle Area (cm2) = 10.5 or 9.8(RS-5speed)</p><p>Compressor = Aluminium, 68mm wide</p><p><br /></p><p><br /></p><p>All Evo 4-8 Turbos are twin scroll designs meaning that the engines exhaust is divided into two channels (see first pic). As the engine exhausts in pulses.. its supposed to result in quicker spooling. From the Evo 4 onwards, the Turbo spins in the opposite direction, i.e. Anticlockwise (hence the R in the turbo name). The Titanium Alumnide alloy used in the RS/RS2 and some GSRS (factory option) has less inertia and thus spins up around 500 rpm sooner. These Titanium turbos can be indentified by the A in their name.[/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="toku, post: 353357, member: 9002"]spec อันนี้ หลายๆคนคงจะเคยเห็นกันมาแล้ว ..... ถ้าดูให้ดี จะรู้ว่า เทอร์โบแต่ละตัวมีจุดดี จุดด้อยต่างกันหลากหลายมากๆ .......ลงให้ดูกันอีกซักรอบเผื่อบางท่านที่ยังไม่เห็นจะได้นำไปใช้ประโยชน์กันครับ (มีแค่ 1- 8.5 น่ะครับ) Evolution 1 Turbo = TDO5H16G-7 Nozzle Area (cm2) = 7 Exhaust turbine = Inconel (steel alloy) Compressor = Aluminium, 60mm wide Evolution 2 Turbo = TDO5H16G-7 Nozzle Area (cm2) = 7 Turbine = Inconel (steel alloy) Compressor = Aluminium, 60mm wide Evolution 3 Turbo = TD05H16G6-7 Nozzle Area (cm2) = 7 Turbine = Inconel (steel alloy) Compressor = Aluminium, 68mm wide Evolution 4 Turbo = TD05HR-16G6-9T Nozzle Area (cm2) = 9 Turbine = Inconel (steel alloy) Compressor = Aluminium, 68mm wide Evolution 5 Turbo = TD05HR-16G6-10.5T (GSR) TD05HRA-16G6-10.5T (RS) Nozzle Area (cm2) = 10.5 Turbine = Inconel (steel alloy), Titanium alloy (RS) Compressor = Aluminium, 68mm wide Evolution 6 Turbo = TD05HR-16G6-10.5T (GSR) TD05HRA-16G6-10.5T (RS/rs2) Nozzle Area (cm2) = 10.5 Turbine = GSR - Inconel (steel alloy), Titanium alloy (RS/RS2) Compressor = Aluminium, 68mm wide Evolution 6 : Tommi Makinen Edition Turbo = TD05RA-15GK2-10.5T (GSR) TD05HRA-16G6-10.5T (RS/rs2) Nozzle Area (cm2) = 10.5 Turbine = Titanium alloy for both RS/RS2/GSR! Compressor = Aluminium, 65mm (gsr) - 68mm(rs) wide Evolution 7 Turbo = TD05HR-16G6-9.8T (GSR) TD05HRA-16G6-9.8T (RS/RS2) Nozzle Area (cm2) = 9.8 Turbine = GSR - Inconel (steel alloy), RS/Rs2=Titanium alloy Compressor = Aluminium, 68mm wide Evolution 7 GTA Turbo = TD05-15GK2-9.0T Nozzle Area (cm2) = 9.0 Turbine = Inconel (steel alloy) Compressor = Aluminium, 65mm wide Evolution 8 Turbo = TD05HR-16G6-9.8T (GSR / USDM E8) TD05HRA-16G6-9.8T (RS/RS2) Nozzle Area (cm2) = 9.8 Turbine = USDM EVO 8 & JDM GSR =Inconel (steel alloy), RS/Rs2=Titanium alloy. Compressor = Aluminium, 68mm wide Evolution MR aka "8.5" GSR = TD05HR-16G6-10.5T or TD05HRA-16G6-10.5T (Ti Alloy option) RS = 6MT:TD05HRA-16G6-10.5T or 5MT:TD05HRA-16G6-9.8T Nozzle Area (cm2) = 10.5 or 9.8(RS-5speed) Compressor = Aluminium, 68mm wide All Evo 4-8 Turbos are twin scroll designs meaning that the engines exhaust is divided into two channels (see first pic). As the engine exhausts in pulses.. its supposed to result in quicker spooling. From the Evo 4 onwards, the Turbo spins in the opposite direction, i.e. Anticlockwise (hence the R in the turbo name). The Titanium Alumnide alloy used in the RS/RS2 and some GSRS (factory option) has less inertia and thus spins up around 500 rpm sooner. These Titanium turbos can be indentified by the A in their name.[/QUOTE]
เข้าสู่ระบบด้วย Facebook
เข้าสู่ระบบด้วย Twitter
เข้าสู่ระบบด้วย Google
ชื่อผู้ใช้งานหรือที่อยู่อีเมล์ของคุณ:
คุณมีบัญชีผู้ใช้หรือไม่?
ไม่มี, สร้างบัญชีผู้ใช้ตอนนี้
มี, รหัสผ่านของฉันคือ:
ลืมรหัสผ่านของคุณ?
อยู่ในระบบตลอดเวลา
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
Community Car Clubs
>
Mitsubishi Car Clubs
>
Evolution Thailand
>
ขอความรู้เรื่องเทอร์โบหน่อยครับพี่Evo-3
>
X
หน้าแรก
หน้าแรก
Quick Links
โพสต์ล่าสุด
กิจกรรมล่าสุด
ผู้เขียน
ฟอรั่ม
ฟอรั่ม
Quick Links
ค้นหาฟอรั่ม
โพสต์ล่าสุด
ประกาศซื้อขาย
ประกาศซื้อขาย
Quick Links
ค้นหาประกาศซื้อขาย
กิจกรรมล่าสุด
ผู้ค้าขายคะแนนสูงสุด
สื่อ/วิดีโอ
สื่อ/วิดีโอ
Quick Links
Search Media
New Media
สมาชิก
สมาชิก
Quick Links
สมาชิกที่โดดเด่น
สมาชิกที่ลงทะเบียน
ผู้ใช้งานในขณะนี้
กิจกรรมล่าสุด
โพสต์ข้อมูลส่วนตัวใหม่
เมนู
ค้นหาเฉพาะชื่อ
โพสต์โดยสมาชิก:
แยกชื่อด้วยเครื่องหมายจุลภาค
ใหม่กว่า:
ค้นหาเฉพาะหัวข้อนี้
ค้นหาเฉพาะฟอรั่มนี้
แสดงผลเป็นหัวข้อ
การค้นหาที่มีประโยชน์
โพสต์ล่าสุด
เพิ่มเติม...